Αποστολέας Θέμα: Συζήτηση περί diy, underground  (Αναγνώστηκε 21796 φορές)
Convicted
Junior forumist
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 98



« στις: Σεπτέμβριος 20, 2012, 04:37:02 πμ »

Ένας όρος (DIY) που έχει γίνει λάστιχο και καθένας τον ερμηνεύει κατά το δοκούν, βάζοντας κανόνες, κάνοντας διαχωρισμούς και διοργανώνοντας ένα κυνήγι μαγισσών με σκοπό να εξαρθρώσει κάθε τι διαφορετικό, επιβάλλοντας την δική του υπέρτατη αλήθεια.

Ειδικά όταν όλα αυτά συμβαίνουν από κάποιους που δείχνουν να νοιάζονται και να προσπαθούν για ένα καλύτερο αύριο της όποιας Ανεξάρτητης Σκηνής ή οποιουδήποτε άλλου μέσου έκφρασης και επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων, ε είναι να τρελαίνεσαι. Σκέτη παράνοια...

Επιδερμική αντιμετώπιση καταστάσεων και βιτρινάτη κριτική. Μηδενική προσπάθεια για κατανόηση και αξιολόγηση συνθηκών που τις περισσότερες φορές οδηγεί σε εσφαλμένες εντυπώσεις και συμπεράσματα σε θολό φόντο.

Ισοπεδωτική υπεραπλούστευση και φασίζουσα επιβολή που θα ζήλευε οποιαδήποτε εξουσία.

Ποια είναι αυτή η προϊστορία των Panx Romana που (όπως αναφέρεται στο κείμενο) οι ίδιοι δεν σεβάστηκαν και ως προς τι αναίρεσαν τον ίδιο τους τον εαυτό;
Τι είναι αυτό που φέρει το όνομα "Panx Romana" στα 30 χρόνια της πορείας τους; Γιατί για να το κρίνεις θα πρέπει πρώτα να γνωρίζεις τι ακριβώς είναι αυτό και να το κατανοήσεις...

"Δεν καλούμε την τάδε μπάντα, γιατί έχει παίξει σε μαγαζί." Ε, ναι ρε μεγάλε, αφού δεν την καλείς στην συναυλία που διοργανώνεις ή και την αποκλείεις σε κάποιες περιπτώσεις, την ωθείς και ουσιαστικά την αναγκάζεις να παίξει σε μαγαζί! Ενώ υποτίθεται πως αυτό θέλεις εσύ να αποφύγεις αυτοοργανώνοντας την όποια εκδήλωση/συναυλία...

Το μυαλό το έχουμε για να το δουλεύουμε και καλό είναι να προσπαθούμε να εξετάζουμε σε βάθος. Εντάξει, είναι πολύ μεγάλη συζήτηση, με αρκετές παραμέτρους και πολλές διαφορετικές οπτικές που μπορεί να το βλέπει ο καθένας. Αλλά μετά από ένα κείμενο σαν το παραπάνω (στο οποίο αποτυπώνονται απόψεις και περιορισμοί που ενστερνίζονται αρκετά άτομα του "χώρου"), δεν ξέρω αν μπορώ προσωπικά να συνεχίζω να ελπίζω. Βγάζουμε τα μάτια μας μόνοι μας και ο εχθρός - κάθε είδους - χαμογελά...

Μία σκηνή στην οποία κυριαρχούν ο αποκλεισμός, η απόρριψη, ο εγωισμός, η υπο προϋποθέσεις αλληλεγγύη και αλληλοσεβασμός, χάρισμά σας και να την χαίρεστε.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 20, 2012, 11:33:06 πμ από Convicted »

Ο δρόμος δίχως τέλος, είναι ο μόνος που αξίζει το ταξίδι.
μαύρο_άλφα
Forum-stoned
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 898


« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 20, 2012, 12:56:14 μμ »

Κατσε ρε συ... απολυτα σεβαστο ειναι το δικαιωμα επιλογης για τις d.i.y. μπαντες να αρνηθουνε να συμμετασχουνε σε οποιαδηποτε διοργανωση με χορηγους σε μαγαζια κλπ και να απεχουν παντελως απο τις εν λογω συναυλιες. που ειναι το κακο δηλαδη να υποστηριζεις με εργα κ οχι μονο με λογια τα πιστευω σου, την ιδεολογια σου και να γουσταρεις να συμμετασχεις μονο σε αυτο-οργανωμενες φασεις χωρις αντιτιμο, μακρια απο promoters, μεσαζοντες, νταβατζιλικι μαγαζιων και σεκιουριταδων? που ειναι το κακο?? προς τιμην τους τα παιδια δεν ξεπουλησανε τα πιστευω τους. δλδ πρεπει να θεωρηθει μη αλληλεγγυο το να μπουν κ αυτοι σε ενα συστημα που απεχει πολυ απο την αυτο-οργανωση? επειδη "ετσι πρεπει"? ο καθενας κανει τις επιλογες του κ καλο ειναι να τις δικαιολογει με την οποια σταση του. γτ να δεχτει ο καθενας/μια που παλευει για καποιες αξιες, μακρια απο την εμπορικη λογικη του "θεαματος" με αντιτιμο, να παρει μερος σε κατι που δεν τον εκφραζει? αν δεχοντουσαν να παιξουν σε μαγαζι-με οτι σημαινει αυτο-απλα κ αυτοματα ΔΕΝ θα ηταν do it yourself.

επειδη καποιοι δεν τσεπωσαν φραγκα κλπ σημαινει πως πρεπει να χλευαζουν την d.i.y. αισθητικη/κουλτουρα λασπολογωντας τον χωρο κ μειωνοντας οσους δε γουσταρουν κανεναν πανω απο το κεφαλι της αυτο-εκφρασης τους κ οι αποψεις τους να μενουν αναπαντητες? δεν καταλαβα.. φυσικα και θα απαντηθουνε και θα αντιμετωπιστουνε οπως τους αξιζει. αυτα προς promoters...

Οσο για την επιλογη του να παιξει καποιο σχημα η αυτονομος δημιουργος σε μαγαζι ειναι ΚΑΘΑΡΑ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΕΠΙΛΟΓΗ. Υπαρχει και το "ΟΧΙ". Εννοω πως ολοι πορευονται συμφωνα με τις επιλογες που εχουν κανει καποια η καποιες στιγμες στην πορεια του χρονου-το χουν πουλησει η οχι-κ συμφωνα με αυτες υπαρχει κ η αναλογη αντιμετωπιση. κ οποιος/α δε γουσταρει, οκ ας στηριξει οποια φαση θελει. αυτα για να μη μπερδευονται καποιες εννοιες κ για να μην συγχεονται οροι και στασεις ζωης... λιγοι και καλοι.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 20, 2012, 01:00:27 μμ από μαύρο_άλφα »

Convicted
Junior forumist
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 98



« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 20, 2012, 04:45:05 μμ »

Φυσικά και είναι σεβαστή η επιλογή της οποιασδήποτε μπάντας να μην παίζει σε κάποιο μαγαζί, παρά μόνο σε αυτο-οργανωμένες συναυλίες. Και δεν ξέρω τι κατάλαβες από αυτά που είπα. Δεν διαφωνώ με την αυτοδιαχείριση και την προσπάθεια όλων όσων παλεύουν γι' αυτό. Ίσα-ίσα που βοηθώ κι εγώ όσο μπορώ τέτοια εγχειρήματα και σέβομαι όλους όσους πράττουν το ίδιο. Και όλα τα πράγματα δεν μπορούν να είναι απλώς καλά ή κακά, κάποια έχουν τα θετικά τους και τα αρνητικά τους. Και αν θέλεις μπορώ να σου εκφράσω την άποψή μου για το ποια είναι αυτά όσον αφορά το δίπολο μαγαζιά/αυτο-οργανωμένα στέκια και καταλήψεις. Αλλά το να κατηγοριοποιήσεις μία πάντα με μόνο κριτήριο το αν παίζει σε μαγαζί ή όχι, το θεωρώ το λιγότερο ανόητο.

Το να προσπαθείς να κάνεις πράξεις τα λόγια σου και τα πιστεύω σου, όχι μόνο δεν είναι κακό, αλλά είναι μονόδρομος αν θέλεις ζήσεις το όνειρό σου. Στα λόγια είναι όλα εύκολα, το θέμα είναι τι γίνεται στη πράξη. Αλλά για τη συγκεκριμένη περίπτωση δεν κατάλαβα, ποια είναι τα πιστεύω που προδόθηκαν από τους Panx Romana;

Ποιος είπε ότι είναι κακό να μην πάρει κάποιος μέρος σε κάτι που δεν τον εκφράζει; ίσα-ίσα που στη περίπτωση που αναφέρεται στο κείμενο, ένα συγκρότημα (Εν Ψυχρώ) δημοσιοποίησε ένα κείμενο ενάντια σε κάτι το οποίο έπραξε ένα άλλο (Panx Romana), με φόντο την DIY λογική, που την έχουν καταντήσει Θεό, τον οποίο έτσι και απαρνηθείς θα καείς στη κόλαση.

Το Do It Yourself, όπως έγραψα και στο προηγούμενο μήνυμα, καθένας το ερμηνεύει διαφορετικά. Αλλά ας υποθέσουμε πως συμφωνούμε για το τί ακριβώς είναι αυτό. Το βασικό πρόβλημά μας ποιο είναι; Αν μία μπάντα είναι ή όχι DIY; Άσε που πολλοί από αυτούς που πίνουν νερό στο όνομά του και διαχωρίζουν τους ανθρώπους ή τις μπάντες ή το οτιδήποτε άλλο με βάση αυτό, μπορεί να ήταν και αγέννητοι όταν γινόταν πράξη από πολλούς και μάλιστα κάτω από πολύ πιο δύσκολες συνθήκες.

Εννοείται πως καθένας μπορεί να στηρίξει οτιδήποτε τον εκφράζει, αλλά μένοντας κολλημένοι σε πράγματα ανούσια, βάζωντας ταμπέλες και προσπαθώντας να προσαρμόσουμε συνειδήσεις σε προκατασκευασμένα καλούπια, απομονώνοντας το διαφορετικό, τότε δεν ξέρω που βαδίζουμε.

Ας μην διαβούμε μονοπάτια που οδηγούν στην αυτοφίμωση και την περιθωριοποίηση εις το όνομα του οποιουδήποτε δόγματος. Δεν έχουμε την πολυτέλεια αυτή..

Ο δρόμος δίχως τέλος, είναι ο μόνος που αξίζει το ταξίδι.
javaspa
Forum is my life
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1026



« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 20, 2012, 05:08:02 μμ »

Εγώ πάντως συμφωνώ απόλυτα με τη στάση των συντρόφων και μακάρι αυτό να γίνετε ακόμα πιο συχνά τόσο από μπάντες όσο και από πολιτικές ομάδες. Μπορεί πρακτικά όντως η Panx Ρομανα να μην ακολούθησαν το δρόμο του d.i.y μιας και ξεκίνησαν σε άλλες εποχές και με άλλα δεδομένα. Αυτό όμωσ που είναι άκρως σημαντικό είναι να διαχωριστεί το βιοποριστικό κομμάτι από την πολιτικοποιημένη έκφραση που σήμερα τείνει να γίνει ένα και το αυτό. Ειδικότερα όταν μιλάμε για μουσικές υποκουλτούρες όπως το πανκ. Δεν υπάρχει θεοποίηαη σε τίποτα ούτε δογματισμός, αλλά αντιθέτως, αγώνας για να διατηρηθούν ακέραιες οι δομές που τόσα χρόνια χτίζουμε
μαύρο_άλφα
Forum-stoned
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 898


« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 20, 2012, 05:36:55 μμ »

convicted, κατ' αρχας το διπολο μαγαζια-αυτο-οργανωση κ τις διαφορες τους τις ξερω πολυ καλα μιας κ ασχολουμαι απο το 94 με το underground, το d.i.y., κ εχοντας παιξει στο παρελθον σε αυτοδιαχειριζομενες συναυλιες με αρκετα σχηματα τα οποια δεν χρειαζεται να αναφερω γτ δεν απασχολει κανεναν ποιος ειμαι κ τι εχω κανει.

δεν ειναι καθολου ανοητο αλλα ΒΑΣΙΚΟΤΑΤΟ ο διαχωρισμος γτ υπαρχουν καποιες δομες... πες το οπως θες αλλα μην μου βαφτιζει κ ο καθενας ως do it yourself (aka το κανεις γαμημενα ΜΟΝΟΣ σου κ οχι με βοηθους καθε παπαρι που εμπορευεται πραγματα. ειτε αυτο ειναι ενα λαιβ, ειτε artwork, ειτε διανομη οριζοντια χωρις μεσαζοντες, υπαλληλους κλπ), βαφτισε το κατι αλλο αλλα οχι d.i.y. γτ ολοι πουλανε d.i.y. μου φαινεται κ παιζουν κ σε κανα μαγαζακι αμα λαχει... (δεν παει προσωπικα ε)

θεοι και αφεντες στο d.i.y. επισης δεν υπαρχουν κ αν υπαρχουν ΝΑ ΠΑΝΕ ΝΑ ΓΑΜΗΘΟΥΝΕ. ειτε βγαλει καποιος ενα κομματι ειτε 30 αλμπουμ d.i.y. απο μενα θα αντιμετωπιστει με τον ιδιο σεβασμο.

επισης αδερφε, μη ξεχνας πως γραφεις σε φορουμ που λεγεται diy, σε section που λεγεται αυτο-οργανωση κ ειδικοτερα σε συζητησεις/πρακτικες αυτοοργανωσης.

δεν ειναι ειρωνικο το υφος μου, μην το παρεξηγησεις , ουτε σε ξερω προσωπικα ωστε να σε κρινω, ουτε σε κρινω, απλα καποια πραγματα που οριζουν κατι δε γινεται να τα ταμπελοποιουν καποιοι αναλογως τα συμφεροντα τους ανα πασα στιγμη, δλδ τη μια να παιζουν αυτοοργανωμενα λαιβ κ την αλλη σε μαγαζια... τη μια να δινουν cds χωρις, κ την αλλη με αντιτιμο..

Convicted
Junior forumist
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 98



« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 21, 2012, 12:06:14 πμ »

Παράθεση από: javaspa
Εγώ πάντως συμφωνώ απόλυτα με τη στάση των συντρόφων και μακάρι αυτό να γίνετε ακόμα πιο συχνά τόσο από μπάντες όσο και από πολιτικές ομάδες.

Τι ακριβώς να γίνεται, δηλαδή; Κάθε φορά που είναι να παίξει μία πανκ ή άλλου είδους μπάντα σε μαγαζί, να βγαίνουν και να τους κράζουν επειδή δεν πράττουν όπως νομίζουν αυτοί πως είναι πρέπον;

Παράθεση από: javaspa
Μπορεί πρακτικά όντως η Panx Ρομανα να μην ακολούθησαν το δρόμο του d.i.y μιας και ξεκίνησαν σε άλλες εποχές και με άλλα δεδομένα.

Έτσι από περιέργεια, από που πρωτοάκουσες και έμαθες τον όρο D.I.Y.; Επίσης, μία μπάντα η οποία κάνει συνεχώς λάιβ σε καταλήψεις/στέκια αφιλοκερδώς, συμμετέχει σε εκδηλώσεις αλληλεγγύης, κυκλοφορεί μόνη της το υλικό της δωρεάν, αλλά ταυτόχρονα παίζει και σε μαγαζιά, την θεωρείς D.I.Y ή όχι; Και δεν μιλάω για κάποια συγκεκριμένη μπάντα, γενικά μιλάω...

Παράθεση από: javaspa
Αυτό όμωσ που είναι άκρως σημαντικό είναι να διαχωριστεί το βιοποριστικό κομμάτι από την πολιτικοποιημένη έκφραση που σήμερα τείνει να γίνει ένα και το αυτό.

Και για ποιο λόγο είναι σημαντικό να διαχωριστεί το βιοποριστικό κομμάτι από την πολιτικοποιημένη έκφραση; Το να μπορείς να επιβιώνεις εκδηλώνοντας τις μουσικές και κοινωνικοπολιτικές σου ανησυχίες και επικοινωνώντας με τους συνανθρώπους σου το θεωρείς non-politically correct; Ακόμη κι εγώ που στο λέω μπορεί να μην θέλω να τα μπλέξω και να προτιμώ να κάνω κάτι άσχετο για βιοποριστικούς λόγους, αλλά εσύ ας πούμε, πιστεύεις πως είναι προτιμότερο να επιβιώνεις δουλεύοντας στην αποθήκη του ΙΚΕΑ (τυχαίο παράδειγμα) συνεισφέροντας έτσι στα κέρδη του;

Για παράδειγμα ο Άσιμος πληρεί (ή καλύτερα πληρούσε) τις προϋποθέσεις που ζητάς για να τον συμπεριλάβεις στην D.I.Y. λογική σου; Και άσε που αν αυτό για το βιοποριστικό κομμάτι το ανέφερες για τους Panx Romana, τότε δεν έχεις καμιά επαφή με την πραγματικότητα.

Και αν με ρωτάς προσωπικά, μακάρι να φτάσουμε να κάνουμε τα πάντα μόνοι μας, όπως μας αρέσει, χωρίς τη διαμεσολάβηση κανενός. Με μοναδικό μέσο την συνεργασία και την αλληλεγγύη με τους γύρω μας. Εννοείτε πως είναι προτιμότερο και αυτό επιθυμούμε. Αλλά όχι και να κατηγορούμε μία μπάντα και να θεωρούμε πως ξεπουλήθηκε, επειδή τόλμησε να παίξει σε ένα μαγαζί.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 21, 2012, 01:45:15 πμ από Convicted »

Ο δρόμος δίχως τέλος, είναι ο μόνος που αξίζει το ταξίδι.
μαύρο_άλφα
Forum-stoned
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 898


« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 21, 2012, 12:46:08 πμ »

Παράθεση από: javaspa
Εγώ πάντως συμφωνώ απόλυτα με τη στάση των συντρόφων και μακάρι αυτό να γίνετε ακόμα πιο συχνά τόσο από μπάντες όσο και από πολιτικές ομάδες.

Τι ακριβώς να γίνεται, δηλαδή; Κάθε φορά που είναι να παίξει μία πανκ ή άλλου είδους μπάντα σε μαγαζί, να βγαίνουν και να τους κράζουν επειδή δεν πράττουν όπως νομίζουν αυτοί πως είναι πρέπον;

Παράθεση από: javaspa
Μπορεί πρακτικά όντως η Panx Ρομανα να μην ακολούθησαν το δρόμο του d.i.y μιας και ξεκίνησαν σε άλλες εποχές και με άλλα δεδομένα.

Έτσι από περιέργεια, από που πρωτοάκουσες και έμαθες τον όρο D.I.Y.; Επίσης, μία μπάντα η οποία κάνει συνεχώς λάιβ σε κακαλήψεις/στέκια αφιλοκερδώς, συμμετέχει σε εκδηλώσεις αλληλεγγύης, κυκλοφορεί μόνη της το υλικό της δωρεάν, αλλά ταυτόχρονα παίζει και σε μαγαζιά, την θεωρείς D.I.Y ή όχι; Και δεν μιλάω για κάποια συγκεκριμένη μπάντα, γενικά μιλάω...

Παράθεση από: javaspa
Αυτό όμωσ που είναι άκρως σημαντικό είναι να διαχωριστεί το βιοποριστικό κομμάτι από την πολιτικοποιημένη έκφραση που σήμερα τείνει να γίνει ένα και το αυτό.

Και για ποιο λόγο είναι σημαντικό να διαχωριστεί το βιοποριστικό κομμάτι από την πολιτικοποιημένη έκφραση; Το να μπορείς να επιβιώνεις εκδηλώνοντας τις μουσικές και κοινωνικοπολιτικές σου ανησυχίες και επικοινωνώντας με τους συνανθρώπους σου το θεωρείς non-politically correct; Ακόμη κι εγώ που στο λέω μπορεί να μην θέλω να τα μπλέξω και να προτιμώ να κάνω κάτι άσχετο για βιοποριστικούς λόγους, αλλά εσύ ας πούμε, πιστεύεις πως είναι προτιμότερο να επιβιώνεις δουλεύοντας στην αποθήκη του ΙΚΕΑ (τυχαίο παράδειγμα) συνεισφέροντας έτσι στα κέρδη του;

Για παράδειγμα ο Άσιμος πληρεί (ή καλύτερα πληρούσε) τις προϋποθέσεις που ζητάς για να τον συμπεριλάβεις στην D.I.Y. λογική σου; Και άσε που αν αυτό για το βιοποριστικό κομμάτι το ανέφερες για τους Panx Romana, τότε δεν έχεις καμιά επαφή με την πραγματικότητα.

Και αν με ρωτάς προσωπικά, μακάρι να φτάσουμε να κάνουμε τα πάντα μόνοι μας, όπως μας αρέσει, χωρίς τη διαμεσολάβηση κανενός. Με μοναδικό μέσο την συνεργασία και την αλληλεγγύη με τους γύρω μας. Εννοείτε πως είναι προτιμότερο και αυτό επιθυμούμε. Αλλά όχι και να κατηγορούμε μία μπάντα και να θεωρούμε πως ξεπουλήθηκε, επειδή τόλμησε να παίξει σε ένα μαγαζί.

μιλαω φιλικα, 

εγω πιστευω στην πρωτη παραθεση πως οχι, με το κραξιμο δε βγαινει τπτ, απλα τσαμπα σαλιο κ ξεκατινιασμα. με το να ριξει καποιος/α το επιπεδο του κ να μην προβαλλει στον αντιποδα επιχειρηματα που να εχουν κατι να πουν δεν μπορεις να πεισεις τον αλλο. καλυτερος θανατος ειναι η αδιαφορια εξαλλου κ οχι μπαχαλα ανευ ουσιας..

δε θεωρω ως d.i.y. σε καμια περιπτωση μια μπαντα που εμπλεκεται εστω κ σε ενα βαθμο (δεν εχει σημασια το ποσοστο) σε ενεργειες που ερχονται σε πληρη αντιθεση με τη φυση της αυτοοργανωσης (d.i.y.). ακομα κ μπαντες που ειναι σε δισκογραφικες εταιριες για να μιλησω πιο γενικα πχ ηχογραφουν diy τα albums τους, κ το συμβολαιο τους μιλαει μονο για διανομη σε μαγαζια/promotion/κλεισιμο tours/merchandise Κλπ.. αυτο σημαινει πως ειναι diy? οχι βεβαια.

στην τριτη παραθεση διαφωνω στο οτι πρεπει να μπει εστω κ το παραμικρο αντιτιμο στην πολιτικοποιημενη μουσικη κ ειδικοτερα αν οι στιχοι κ η περαιτερω σταση του/των δημιουργου/ων πραγματευονται καποιες αξιες που σιγουρα για καποιους ειναι ιερες - αν φυσικα δεν το βλεπουν σα μοδα (πχ οτι "πουλανε" καποια πραγματα κ μιλωντας γι αυτα θα ικανοποιουν ενα μερος του εγω τους οπως εγωισμος, ατομικισμος, κ γενικοτερα θα δινουν λογο υπαρξης στον μιζερο κομπλεξικο εαυτο τους βγαζοντας νεα αλμπουμς (ανουσιοτητα σε ολο της το μεγαλειο κ ψευτια δλδ μετα απο ενα σημειο) κ στα πλαισια καθε κυκλοφοριας να παιζουν λαιβ -οχι γτ θα το νοιωθουν- αλλα για αισθανονται καλα απο την αποδοχη του κοσμου κ μες στα μουσικα δρωμενα. αυτα ειναι μαλακιες για μενα. - δεν μπορει καποιος/α/οι να πουλαει ουτε να "πουλαει" δρομο κ αξιες δρομου μιλωντας για δρομο, κ αυτο γτ ειναι συναισθημα, ψυχη, κ αυτη δεν πουλιεται, μονο βιωνεται σε πορειες, μπαχαλα, εξεγερσεις οπως τον δεκεμβρη του 08 κλπ. εγω προσωπικα δεν μπορω ιδεολογικα αλλα κ ηθικα να κοστολογησω ουτε τη φωνη της ψυχης μου ουτε αυτο για το οποιο σε αρρηκτη σχεση αφου μιλαμε για πολιτικοποιημενη εκφραση μαχομαι: την απολυτη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ κ ΙΣΟΤΗΤΑ.

γι αυτο που λες στο τελος, ναι, ειναι εφικτο να υπαρχει αυτοεκφραση διχως ΚΑΝΕΝΟΣ τη διαμεσολαβηση. μιλαω για θεματα συνθεσης/εκτελεσης/σχεδιασμο του layout/artwork/διανομη/αυτοοργανωμενες συναυλιες (κ για να γελασουμε, φωτια κ στα ΕΛΤΑ, που μας εχουν ξεφραγκιασει να στελνουμε cds!!! TOTE θα ειναι diy στην απολυτη μορφη του! )

ωραιο θεμα, γουσταρω. ας ακουστουν κ αλλες γνωμες,

Convicted
Junior forumist
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 98



« Απάντηση #7 στις: Σεπτέμβριος 21, 2012, 01:44:02 πμ »

Παράθεση από: μαύρο_άλφα
convicted, κατ' αρχας το διπολο μαγαζια-αυτο-οργανωση κ τις διαφορες τους τις ξερω πολυ καλα μιας κ ασχολουμαι απο το 94 με το underground, το d.i.y., κ εχοντας παιξει στο παρελθον σε αυτοδιαχειριζομενες συναυλιες με αρκετα σχηματα τα οποια δεν χρειαζεται να αναφερω γτ δεν απασχολει κανεναν ποιος ειμαι κ τι εχω κανει.


Από την στιγμή που ασχολείσαι από το '94, έχεις μια άλφα εμπειρία, γνωρίζεις πως τα μέσα δεν ήταν τότε τα ίδια με τα σημερινά και υπάρχουν αρκετές διαφορές σε πολλά πράγματα. Πάντως ειλικρινά, χαίρομαι που συνεχίζεις να ασχολείσαι.

Παράθεση από: μαύρο_άλφα
δεν ειναι καθολου ανοητο αλλα ΒΑΣΙΚΟΤΑΤΟ ο διαχωρισμος γτ υπαρχουν καποιες δομες... πες το οπως θες αλλα μην μου βαφτιζει κ ο καθενας ως do it yourself (aka το κανεις γαμημενα ΜΟΝΟΣ σου κ οχι με βοηθους καθε παπαρι που εμπορευεται πραγματα. ειτε αυτο ειναι ενα λαιβ, ειτε artwork, ειτε διανομη οριζοντια χωρις μεσαζοντες, υπαλληλους κλπ), βαφτισε το κατι αλλο αλλα οχι d.i.y. γτ ολοι πουλανε d.i.y. μου φαινεται κ παιζουν κ σε κανα μαγαζακι αμα λαχει... (δεν παει προσωπικα ε)

Εγώ θα ήθελα να τα κάνουμε όλα γαμημένα ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, βοηθώντας ο ένας τον άλλο και προσφέροντας ο καθένας τη διαφορετικότητά του, τις γνώσεις του, τις εμπειρίες του, τη φαντασία του.

Μιλάς για κάποια παπάρια που εμπορεύονται πράγματα. Πάντως φίλε μου, πιστεύω πως κι εσύ ο ίδιος δεν βάζεις στην ίδια μοίρα κάποιον που εμπορεύεται και πουλάει ψωμί στον φούρνο που έχει ανοίξει στη γειτονιά σου μαζί με αυτούς που εμπορεύονται σάρκα, ναρκωτικά, όπλα και πλουτίζουν εκμεταλλευόμενοι συνανθρώπους μας πουλώντας τους θάνατο. Εμπόριο από εμπόριο και χρήμα από χρήμα διαφέρουν. Και φυσικά για τα μηχανήματα που θα νοικιάσεις για τις ανάγκες μιας αυτο-οργανωμένης συναυλίας, κάποιος θα πληρωθεί. Εδώ δεν επεμβαίνει το D.I.Y. υποσυνειδήτο; Γιατί δεν φτιάχνεις τα μηχανήματα μόνος σου;

Για το artwork που ανέφερες, αν εσύ έχεις μία μπάντα και θέλεις ένα εξώφυλλο να ταιριάζει με τη θεματολογία του μουσικού και στιχουργικού μέρους και το δώσεις σε ένα φίλο σου να το σχεδιάσει επειδή σχεδιάζει καλά ή αν το δώσεις σε κάποιον που σχεδιάζει για βιοποριστικούς λόγους, μιας και είχε την έφεση στο σχέδιο και επέλεξε να ασχοληθεί με αυτό, και πάρει ένα αντίστοιχο χρηματικό ποσό, η μπάντα σου δεν θεωρείται D.I.Y.;

Το χαρτί που θα χρησιμοποιηθεί για το βιβλιαράκι του CD που θα το κόψεις στο τυπογραφείο δεν θα πρέπει να πληρωθεί; Μπορείς να πάρεις αν σε βολεύει κόλλες Α4, να τις κόψεις ανάλογα και να τις διπλώσεις, να σχεδιάσεις το εξώφυλλο, να γράψεις τους στίχους και να τα κάνεις όλα μόνος σου. Το στυλό όμως που θα χρησιμοποιήσεις και το χαρτί πάλι δεν θα τα έχεις φτιάξει μόνος σου!

Tα CD ή τα βινύλια που θα κόψεις θα τα παραγγείλεις από κάποιο εργοστάσιο, και θα πληρώσεις ξανά. Και μάλιστα πολλές φορές θα χρειαστεί να τα προπληρώσεις όλα! Γι' αυτό και ζητάς τη βοήθεια από ένα φίλο σου που τρέχει ένα ντίστρο και σε βοηθάει με κάποιο ποσό και του δίνεις τον αριθμό των κομματιών που του αντιστοιχεί, τα οποία και θα δώσει μέσα από τη διανομή του. Δεν είσαι D.I.Y. μπάντα τώρα; Φυσικά και είσαι και αν δεν υπήρχαν όλα τα προηγούμενα βήματα δεν θα μπορούσε να υπάρξει εξέλιξη. Και για όσο υπάρχουν οι κανόνες που μπαίνουν από πολλούς, τα πράγματα θα παραμένουν στάσιμα και η μετριότητα θα συνεχίζεται. Και δυστυχώς δεν έχουν όλοι τις ίδιες αντοχές να παλεύουν μάταια, κάτω από αντίξοες συνθήκες. Εγώ είμαι της γνώμης πως ο μόνος μάταιος αγώνας είναι αυτός που δεν δόθηκε και πως αξίζει να παλέψουμε για να κάνουμε τα όνειρά μας πραγματικότητα. Γι 'αυτό και δεν θέλω να βάζω εμπόδια στην προσπάθεια για την πραγματοποίησή τους.

Όσο για το αντίτιμο με το οποίο δίνουν το υλικό τους οι μπάντες για το οποίο γράφεις στο τέλος του μηνύματός σου, το θεωρείς ντε και καλά κακό από την στιγμή που υπάρχουν έξοδα για όργανα/πρόβες/ηχογραφήσεις/έκδοση CD-δίσκου-κασσέτας; Κι επειδή πιστεύω πως γνωρίζεις για τί χρήματα μιλάμε, αν όλα αυτά κάθε νέα μπάντα αναγκάζεται να τα βάζει όλα από τη τσέπη της, καταλαβαίνεις πως είναι πολύ πιθανόν να απογοητευτούν τα μέλη της και να μην συνεχίσουν παραπέρα.

Σύμφωνα με την ερμηνεία που δίνετε στο D.I.Y. κανονικά θα έπρεπε να χρησιμοποιείτε μόνο πράγματα που έχετε φτιάξει αποκλειστικά εσείς. Πράγμα αδύνατο στον κόσμο που ζούμε, δυστυχώς.

Χαίρομαι πάντως για τις κουβέντες που ανταλλάσσουμε.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 21, 2012, 02:04:55 πμ από Convicted »

Ο δρόμος δίχως τέλος, είναι ο μόνος που αξίζει το ταξίδι.
μαύρο_άλφα
Forum-stoned
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 898


« Απάντηση #8 στις: Σεπτέμβριος 21, 2012, 02:16:45 πμ »

στο αντιτιμο ημουν, ειμαι κ θα παραμεινω κατα αδερφε γτ σαν μαυρο Α, ειναι κατι το οποιο θελω να πολεμηθει κ να εξαφανιστει παντελως. η μουσικη κ ακομα περισσοτερο η πολιτικοποιημενη πρεπει να διατιθεται σε ολους χωρις αντιτιμο. πολλοι κ ειδικοτερα στις μερες μας δεν εχουν χρηματα να περισσευουν για να στηριζουν ΟΛΗ την φαση η το ποσοστο που θα τους ενδιεφερε. δεν ειναι ασχημο καποιος πχ να θελει ενα cd μου κ εγω να ειχα -υποθετικα μιλωντας-ενα αντιτιμο κ να μην μπορουσε να το διαθεσει? εχω βρεθει σε αυτη τη θεση του να μην εχω για ενα cd που ηθελα κ ηταν ΠΟΛΥ ασχημο το συναισθημα... αυτο το συναισθημα -της ντροπης, να το ζητησω να μου το δωσει τσαμπα (κ αν θα μου το δινε)- δε θελω να το νοιωσουν κ αλλοι-προσωπικα μιλαω κ σιγουρα κ αλλοι σκεφτονται ετσι. ενα αυτο.

οι μπαντες αν παιζουν απο τη ψυχη τους ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΟΥΝ ΠΟΤΕ. γιατι ειναι η φλογα που μας κινει φιλε κ οχι το παραδακι (που προσωπικα τα μετραω κ δε μου βγαινουν κ ολοενα μειωνονται). δε παιζει καποιος/α για καριερα, ουτε για "fans", παιζει για κατι ανωτερο. προσωπικα η φαση με το Α μου χει στοιχισει παρα πολυ οικονομικα, αν βαλεις επιπλεον κ οτι εδω που ζω δεν εχω καταλληλο εξοπλισμο για ηχογραφησεις κ πρεπει να κατεβαινω αθηνα σποραδικα οποτε μπορω που για μενα ειναι γαμησι λογω υποχρεωσεων, δουλειας κλπ για να γραφω, αστο... πακετο χοντρο που λενε αλλα προσωπικα χεστηκα, αν δε βγει οποτε θα θελα, θα βγει σιγουρα αργοτερα κ οπως θελω εγω.

αυτο που λες "Εγώ θα ήθελα να τα κάνουμε όλα γαμημένα ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, βοηθώντας ο ένας τον άλλο και προσφέροντας ο καθένας τη διαφορετικότητά του, τις γνώσεις του, τις εμπειρίες του, τη φαντασία του." συμφωνοι, αυτο ειναι το επιθυμητο, η πολυποθητη ουτοπια για την οποια αγωνιζομαστε. αλλα δε νομιζεις πως με το αντιτιμο απαγορευεις ακομα κ την σκεψη η τη δυνατοτητα να γνωρισει εστω καποιος?

επισης, αυτα που λες για το χαρτι, στυλο κλπ κ εγω αστειευτηκα λεγοντας για τα ΕΛΤΑ (τα οποια πληρωνονται για την αποστολη των cds). το να στειλω πχ ενα cd στον ευρο πηγαινοντας το με τα ποδια απλα ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟ   , το να καταφερω ομως να μην εμπλακει στην συνθεση/δημιουργια/αναπαραγωγη/προωθηση (με καθε τροπο)/διανομη του κανενας μεσαζοντας η καιροσκοπος wannabe manager μειωνοντας συνειδητα το κοστος παραγωγης αλλα και διανομης στον μεγιστο βαθμο σιγουρα για εμενα αποτελει αξιοπρεπη σταση κ φυσικα μη εμπορικη-απο τη στιγμη που κατι δεν εχει αντιτιμο ειναι αυτοματα μη εμπορευσιμο-
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 21, 2012, 02:20:42 πμ από μαύρο_άλφα »

Convicted
Junior forumist
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 98



« Απάντηση #9 στις: Σεπτέμβριος 21, 2012, 03:54:54 πμ »

στο αντιτιμο ημουν, ειμαι κ θα παραμεινω κατα αδερφε γτ σαν μαυρο Α, ειναι κατι το οποιο θελω να πολεμηθει κ να εξαφανιστει παντελως. η μουσικη κ ακομα περισσοτερο η πολιτικοποιημενη πρεπει να διατιθεται σε ολους χωρις αντιτιμο. πολλοι κ ειδικοτερα στις μερες μας δεν εχουν χρηματα να περισσευουν για να στηριζουν ΟΛΗ την φαση η το ποσοστο που θα τους ενδιεφερε. δεν ειναι ασχημο καποιος πχ να θελει ενα cd μου κ εγω να ειχα -υποθετικα μιλωντας-ενα αντιτιμο κ να μην μπορουσε να το διαθεσει? εχω βρεθει σε αυτη τη θεση του να μην εχω για ενα cd που ηθελα κ ηταν ΠΟΛΥ ασχημο το συναισθημα... αυτο το συναισθημα -της ντροπης, να το ζητησω να μου το δωσει τσαμπα (κ αν θα μου το δινε)- δε θελω να το νοιωσουν κ αλλοι-προσωπικα μιλαω κ σιγουρα κ αλλοι σκεφτονται ετσι. ενα αυτο.

Καλά κι εγώ θέλω να εξαφανιστεί το αντίτιμο από το υλικό μιας μπάντας και από παντού, αλλά ρε φίλε είμαστε στο εδώ και το τώρα και όχι σε έναν άλλον κόσμο φτιαγμένο όπως εμείς τον ονειρευόμαστε. Αν βγάλεις εσύ με την μπάντα σου ένα LP και δώσετε 1800 ευρώ για 500 κομμάτια (χώρια τα υπόλοιπα έξοδα για τα άλλα που είπαμε) γίνεται να το δώσεις χωρίς αντίτιμο; Όλοι πρέπει να συνεισφέρουν γιατί η μουσική είναι για όλους και για αυτό το λόγο υπάρχει το όποιο αντίτιμο, για να στηρίζεται η εκάστοτε μπάντα και η σκηνή γενικότερα.

Δυστυχώς, αυτά τα κολλήματα με το αντίτιμο έχουν αντίκτυπο στην ποιότητα που έλεγα στο προηγούμενο μήνυμα, μιας και οι περισσότερες μπάντες αρκούνται στο να κάνουν μία πρόχειρη ηχογράφηση, να μοιράζουν καμία 100-200-500 CD-r μέσα σε μία ζελατίνα και το πολύ κανένα πρόχειρο εξώφυλλο. Μιας και δεν υπάρχει η δυνατότητα για κάτι περισσότερο. Για να έχεις στα χέρια σου μία κανονική κυκλοφορία σε φυσική μορφή, χρειάζονται χρήματα τα οποία μόνο με την συνεισφορά όλων μπορούν να εξασφαλιστούν.

Και φυσικά και είναι άσχημο το να θέλεις κάτι πολύ και να μην μπορείς να το έχεις. Και εννοείται πως αν κάποιος θέλει να αποκτήσει το CD που κυκλοφόρησα με την μπάντα μου ή τον δίσκο ή οτιδήποτε κι αν είναι αυτό, θα του το δώσω και χωρίς αντίτιμο. Κι θα δώσω και 2 και 3 και 10 κομμάτια αν χρειαστεί. Όμως όλα είναι αδύνατον. Και δεν μιλάμε πως μένει κέρδος με το αντίτιμο το οποίο δίνεις το υλικό, απλά παίρνεις πίσω αυτά που διέθεσες, και προχωράς. Μόνο έτσι υπάρχει πρόοδος. Εκτός φυσικά αν κάποιοι έχουν την οικονομική δυνατότητα να κυκλοφορήσουν κάτι με δικά τους χρήματα και δεν τους ενδιαφέρει να τα πάρουν πίσω και το δίνουν χωρίς αντίτιμο. Αυτό είναι άλλο θέμα, όπως και αν αποφασιστεί να διατεθεί κάποιο ποσό από το ταμείο κάποιας συλλογικότητας ή κάποιας ομάδας ανθρώπων.

οι μπαντες αν παιζουν απο τη ψυχη τους ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΟΥΝ ΠΟΤΕ. γιατι ειναι η φλογα που μας κινει φιλε κ οχι το παραδακι (που προσωπικα τα μετραω κ δε μου βγαινουν κ ολοενα μειωνονται). δε παιζει καποιος/α για καριερα, ουτε για "fans", παιζει για κατι ανωτερο. προσωπικα η φαση με το Α μου χει στοιχισει παρα πολυ οικονομικα, αν βαλεις επιπλεον κ οτι εδω που ζω δεν εχω καταλληλο εξοπλισμο για ηχογραφησεις κ πρεπει να κατεβαινω αθηνα σποραδικα οποτε μπορω που για μενα ειναι γαμησι λογω υποχρεωσεων, δουλειας κλπ για να γραφω, αστο... πακετο χοντρο που λενε αλλα προσωπικα χεστηκα, αν δε βγει οποτε θα θελα, θα βγει σιγουρα αργοτερα κ οπως θελω εγω.

Προφανώς και είναι η φλόγα που μας κινεί και όχι κάτι άλλο. Αλλά όπως λες κι εσύ προσπαθείς μόνος σου και δεν έχεις τον κατάλληλο εξοπλισμό ας πούμε και δεν μπορείς να εξωτερικεύσεις στους γύρω σου τα συναισθήματα που αποτυπώνεις και εξωτερικεύεις μέσω της μουσικής, των στίχων σου, των ζωγραφιών σου ή οτιδήποτε άλλο.

αλλα δε νομιζεις πως με το αντιτιμο απαγορευεις ακομα κ την σκεψη η τη δυνατοτητα να γνωρισει εστω καποιος?

Φίλε μου πλέον με τους υπολογιστές και το ίντερνετ ο καθένας έχει πρόσβαση στο οτιδήποτε τον ενδιαφέρει. Και φυσικά αν εγώ ο ίδιος έβγαζα κάτι θα το μοίραζα ελεύθερα στο διαδίκτυο και σε περίπτωση που κάποιος ενδιαφερόταν να αποκτήσει το όποιο υλικό στη φυσική του μορφή θα έδινε το συμβολικό αντίτιμο, όποιο κι αν ήταν αυτό για να στηρίξει και αυτός από την μεριά του την όλη προσπάθεια. Άσε που το υλικό που μοιράζεται χωρίς αντίτιμο δεν τυχαίνει πολλές φορές και της καλύτερης αντιμετώπισης. Έχει να κάνει και με την ποιότητα που έλεγα νωρίτερα και με το πόσο πρόχειρο είναι. Συμβαίνει αρκετές φορές εισερχόμενος κάποιος σε κάποιο στέκι να δει το πάγκο με το όποιο υλικό. Παίρνει το CD της τάδε μπάντας μιας και είναι χωρίς αντίτυπο και μπορεί μέχρι να γυρίσει στο σπίτι να το έχει πετάξει κιόλας.

Κάτι αντίστοιχο που γινόταν στη φοιτητική λέσχη που πήγαινα για φαγητό: κάτα την έξοδο εκεί που αφήνουν τους δίσκους συνήθως ένα μεγάλο ποσοστό από τους δίσκους περιείχαν πιάτα άθικτα γεμάτα με φαγητό, δηλαδή τα έπαιρναν κάποιοι στην είσοδο, πάντα ό,τι περισσότερο μπορούσαν μιας και ήταν τζάμπα, ακόμη και αν δεν τους αρέσε κάποιο συγκεκριμένο φαγητό και ενώ ξέραν ότι δεν θα το φάνε με αποτέλεσμα στο τέλος να καταλήγουν στα σκουπίδια. Πολλοί δεν έπαιρναν 1,2, ή 3 χαρτοπετσέτες, αλλά ολόκληρο ματσάκι, μιας και ήταν χωρίς αντίτιμο. Τέλος πάντων, ελπίζω να γίνεται κατανοητό το που το πάω.

Και φυσικά το ότι μπορεί κάποιος να πετάξει το όποιο υλικό σου, δεν είναι αρκετό ώστε να σε αποτρέψει από το να το μοιράσεις χωρίς αντίτιμο, αυτό είναι σίγουρο.

το να καταφερω ομως να μην εμπλακει στην συνθεση/δημιουργια/αναπαραγωγη/προωθηση (με καθε τροπο)/διανομη του κανενας μεσαζοντας η καιροσκοπος wannabe manager μειωνοντας συνειδητα το κοστος παραγωγης αλλα και διανομης στον μεγιστο βαθμο σιγουρα για εμενα αποτελει αξιοπρεπη σταση

Εντάξει, αν έχεις τα μηχανήματα και τους ανθρώπους που μπορούν να σε βοηθήσουν στην όλη διαδικασία εννοείτε πως είναι καλοδεχούμενο, αλλά αν δεν έχεις ούτε τα μηχανήματα ούτε τα μέσα και πληρώσεις, θεωρείς πως είναι αναξιοπρεπείς στάση;

Ο δρόμος δίχως τέλος, είναι ο μόνος που αξίζει το ταξίδι.
javaspa
Forum is my life
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1026



« Απάντηση #10 στις: Σεπτέμβριος 21, 2012, 09:54:02 πμ »

Έχεις ένα ύφος επιθετικό και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί. Τέσπα, σε αυτά που ρωτάς:

Τι ακριβώς να γίνεται, δηλαδή; Κάθε φορά που είναι να παίξει μία πανκ ή άλλου είδους μπάντα σε μαγαζί, να βγαίνουν και να τους κράζουν επειδή δεν πράττουν όπως νομίζουν αυτοί πως είναι πρέπον;

Είναι άλλο πράγμα ένα μουσικό είδος από μια υποκουλτούρα. Το Ραπ και το Πανκ δεν είναι απλά μουσικά είδη, αλλά μια στάση ζωής που βγήκε μέσα από κοινωνικοπολιτικές και οικονομικές συνθήκες γι' αυτό και όποιος τα χρησιμοποιεί για να βγάλει λεφτά μέσα από αυτά, λειτουργεί εις βάρος των δομών τους και τους βασικού-αρχικού σκοπού τους

Έτσι από περιέργεια, από που πρωτοάκουσες και έμαθες τον όρο D.I.Y.; Επίσης, μία μπάντα η οποία κάνει συνεχώς λάιβ σε καταλήψεις/στέκια αφιλοκερδώς, συμμετέχει σε εκδηλώσεις αλληλεγγύης, κυκλοφορεί μόνη της το υλικό της δωρεάν, αλλά ταυτόχρονα παίζει και σε μαγαζιά, την θεωρείς D.I.Y ή όχι; Και δεν μιλάω για κάποια συγκεκριμένη μπάντα, γενικά μιλάω...

Το πως έμαθα το d.i.y είναι λίγο περίεργο όπως το θέτεις και φαίνεται σαν να το λες ειρωνικά. Όπως και να έχει το έμαθα μεσα από καταλήψεις πολλά χρόνια πριν και με τους πιο αγνούς (για εμένα πάντα) όρους.
Για το θέμα που λές περί μαγαζιών. Θυμάσαι τι είχε αναλύσει κάποτε η Βίλλα, ότι το κίνημα δεν θα γίνει ο μαλάκας που τοιχοκολεί και τρέχει εκδηλώσεις για να βγαίνουνε έτοιμες μπάντες. Αν θέλει κάποιος να βγάλει λεφτά μέσα από τη μουσική ας το κάνει ελεύθερα, αλλά να ξεκαθαρίσει τη θέση. Εξάλλου είναι τελείως αντιφατικό να μου μιλάει κάποιος για αυτοοργανωμένη μουσική η οποία έχει σαφής αντιεμπορευματικούς όρους και τον άλλο μήνα να παίζει σε μαγαζί δημιουργώντας κέρδος για το αφεντικό. Επιπρόσθετα διαιωνίζειτις λυστρικές εργασιακές σχέσεις που κυριαρχούν μέσα στα μαγαζιά, ενώ στην ουσία βάζει τρίτα άτομα (σερβιτόρες, μπαρ, καθαρίστριες, ηχολύπτες κ.λπ.) να δουλεύουν γι' αυτόν. Όλα αυτά σε σχέση με τις αλληλέγγυες σχέσεις που δημιουργούνται μέσα από τις αυτοοργανωμένες συναυλίες.

"Και για ποιο λόγο είναι σημαντικό να διαχωριστεί το βιοποριστικό κομμάτι από την πολιτικοποιημένη έκφραση; Το να μπορείς να επιβιώνεις εκδηλώνοντας τις μουσικές και κοινωνικοπολιτικές σου ανησυχίες και επικοινωνώντας με τους συνανθρώπους σου το θεωρείς non-politically correct; Ακόμη κι εγώ που στο λέω μπορεί να μην θέλω να τα μπλέξω και να προτιμώ να κάνω κάτι άσχετο για βιοποριστικούς λόγους, αλλά εσύ ας πούμε, πιστεύεις πως είναι προτιμότερο να επιβιώνεις δουλεύοντας στην αποθήκη του ΙΚΕΑ (τυχαίο παράδειγμα) συνεισφέροντας έτσι στα κέρδη του;"

οπότε είναι θέμα επιλογών, ή επιλέγεις να υποστηρίξεις με τα "μπούνια" που λέμε τις δομές και τον σκοπό μιας υποκουλτούρας, ή επιλέγεις να ζεις μέσα από τη μουσική αλλά χωρίς να μπλέκεις μέσα έννοιες d.i.y, αυτοοργάνωση, αντιεμπορευματικότητα κ.λπ. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα συντρόφων που -πολύ σωστά για εμένα-, παρότι ήτανε μέλη πολιτικοποιημένων συγκροτημάτων, έπαιχαν ως επαγγελματίες σε μαγαζιά, χωρίς όμως να χρησιμοποιούν το όνομα της μπάντας και να βαφτίζουν αυτό που κάνουν (ως βιοπορισμό) d.i.y.


Και αν με ρωτάς προσωπικά, μακάρι να φτάσουμε να κάνουμε τα πάντα μόνοι μας, όπως μας αρέσει, χωρίς τη διαμεσολάβηση κανενός. Με μοναδικό μέσο την συνεργασία και την αλληλεγγύη με τους γύρω μας. Εννοείτε πως είναι προτιμότερο και αυτό επιθυμούμε. Αλλά όχι και να κατηγορούμε μία μπάντα και να θεωρούμε πως ξεπουλήθηκε, επειδή τόλμησε να παίξει σε ένα μαγαζί.

Επειδή στη προτελευταία παράθεση μίλησες άσχημα, θα σου απαντήσω λίγο επιθετικά για το κλείσιμο.
Οι καιροί αλλάξανε και τα πράγματα εξελίχθηκαν. Έχουμε φτάσει στο σημείο που μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα μόνοι μας, χωρίς διαμεσολαβητές και αυτό φαίνεται εδώ και πολλά χρόνια μέσα από τις αντίστοιχες εκδηλώσεις
Αν κάποιος μεγάλωσε κάτω από δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, έχει βιώσει έννοιες όπως αποκλεισμός και στέρηση, μπορεί απόλυτα να καταλάβει τη σημασία του να διαχωρίσεις ξεκάθαρα το κόσμο του d.i.y. από τον κόσμο της επιβίωσης, ώστε να μείνουν ζωντανοί και ανεκφύλιστοι οι όροι μιας υποκουλτούρας.. Αν κάποιος μεγάλωσε μέσα σε μία γυάλα έτοιμων κατακτήσεων τότε όχι μόνο δεν μπορεί να κατανοήσει την σημασία μιας υποκουλτούρας-αντιεμπορευματικής λογικής, αλλά μπορεί να στέκεται και επιθετικά απέναντί τους, βαφτίζοντάς τες υπερβολικές.
μαύρο_άλφα
Forum-stoned
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 898


« Απάντηση #11 στις: Σεπτέμβριος 21, 2012, 11:24:08 πμ »

Καλά κι εγώ θέλω να εξαφανιστεί το αντίτιμο από το υλικό μιας μπάντας και από παντού, αλλά ρε φίλε είμαστε στο εδώ και το τώρα και όχι σε έναν άλλον κόσμο φτιαγμένο όπως εμείς τον ονειρευόμαστε. Αν βγάλεις εσύ με την μπάντα σου ένα LP και δώσετε 1800 ευρώ για 500 κομμάτια (χώρια τα υπόλοιπα έξοδα για τα άλλα που είπαμε) γίνεται να το δώσεις χωρίς αντίτιμο; Όλοι πρέπει να συνεισφέρουν γιατί η μουσική είναι για όλους και για αυτό το λόγο υπάρχει το όποιο αντίτιμο, για να στηρίζεται η εκάστοτε μπάντα και η σκηνή γενικότερα.

φιλε, ξερω σε ποιον κοσμο ειμαστε, φυσικα κ γινεται να το δωσω χωρις αντιτιμο κ εγω κ αλλοι, ειναι οπως σου ειπα θεμα επιλογων κ στασης του πως βλεπει κανεις κ αντιλαμβανεται καποια πραγματα, προσωπικα εμενα δεν με νοιαζει να βιοποριστω απο την μουσικη ουτε και συντηρω αυτο που κανω μεσα απο αντιτιμα αλλα απο προσωπικο μοχθο. επισης δεν μου αρεσει να υπαρχει κανενα αντιτιμο μεταξυ στις σχεσεις των ανθρωπων. θα πληρωνες την κοπελα σου για να κανετε ερωτα? οχι βεβαια, εκτος κ αν καποιος εχει συνηθισει να πληρωνει κοπελες...

Δυστυχώς, αυτά τα κολλήματα με το αντίτιμο έχουν αντίκτυπο στην ποιότητα που έλεγα στο προηγούμενο μήνυμα, μιας και οι περισσότερες μπάντες αρκούνται στο να κάνουν μία πρόχειρη ηχογράφηση, να μοιράζουν καμία 100-200-500 CD-r μέσα σε μία ζελατίνα και το πολύ κανένα πρόχειρο εξώφυλλο. Μιας και δεν υπάρχει η δυνατότητα για κάτι περισσότερο. Για να έχεις στα χέρια σου μία κανονική κυκλοφορία σε φυσική μορφή, χρειάζονται χρήματα τα οποία μόνο με την συνεισφορά όλων μπορούν να εξασφαλιστούν.

και εδω εισαι αρνητικος κ προσωπικα με προσβαλλει οπως κ την δουλεια πολλων αλλων. ποια ειναι δλδ η "κυκλοφορια" σε φυσικη μορφη για να καταλαβω κ εγω? μηπως αυτα τα στερεοτυπα που λες κανουν κακο στη φαση περισσοτερο παρα καλο κ τετοιες αποψεις την πανε πισω στραγγαλιζοντας την οποια προσπαθεια για αυτοεκφραση? γιατι υποτιμας εστω κ την ζελατινα? και απο που συμπεραινεις πως δεν μπορει μια d.i.y. δουλεια χωρις αντιτιμο να μην εχει καλυτερη ποιοτητα ακομα κ απο δουλειες του εμποριου κ να μην ειναι δουλεμενη-σε καθε τομεα- με ακομα περισσοτερο μερακι οπως κ αγαπη? οταν δεν εχει καποιος να περιμενει χρηματικες απολαβες τοτε πιστευω δημιουργικα απελευθερωνεται φιλε.

Προφανώς και είναι η φλόγα που μας κινεί και όχι κάτι άλλο. Αλλά όπως λες κι εσύ προσπαθείς μόνος σου και δεν έχεις τον κατάλληλο εξοπλισμό ας πούμε και δεν μπορείς να εξωτερικεύσεις στους γύρω σου τα συναισθήματα που αποτυπώνεις και εξωτερικεύεις μέσω της μουσικής, των στίχων σου, των ζωγραφιών σου ή οτιδήποτε άλλο.

δεν ειπα οτι δεν μπορω, ειπα οτι αυτο ειναι οντως ενας ανασταλτικος παραγοντας αλλα οχι αναβλητικος. θα μπορουσα να κυκλοφορησω το νεο αλμπουμ ακομα κ σημερα μιας κ το χω συνθεσει ολοκληρο, μεχρι κ το artwork ειναι ολο ετοιμο, αυτο σημαινει πως πρεπει να συμβιβασω την εκφραση μου? η να αποκτησω εμπορικες σχεσεις με τους ανθρωπους? φιλε, σε κατι-δρομος κ αξιες αυτου-που ειναι απο τη φυση του μη εμπορευσιμο απλα δε μπορεις να τον κλεισεις σε χρημα. περαν τουτου εκει βρισκεται κ η ομορφια, στον αγωνα κ στο ταξιδι, οχι στον τελικο προορισμο.

Κάτι αντίστοιχο που γινόταν στη φοιτητική λέσχη που πήγαινα για φαγητό: κάτα την έξοδο εκεί που αφήνουν τους δίσκους συνήθως ένα μεγάλο ποσοστό από τους δίσκους περιείχαν πιάτα άθικτα γεμάτα με φαγητό, δηλαδή τα έπαιρναν κάποιοι στην είσοδο, πάντα ό,τι περισσότερο μπορούσαν μιας και ήταν τζάμπα, ακόμη και αν δεν τους αρέσε κάποιο συγκεκριμένο φαγητό και ενώ ξέραν ότι δεν θα το φάνε με αποτέλεσμα στο τέλος να καταλήγουν στα σκουπίδια. Πολλοί δεν έπαιρναν 1,2, ή 3 χαρτοπετσέτες, αλλά ολόκληρο ματσάκι, μιας και ήταν χωρίς αντίτιμο. Τέλος πάντων, ελπίζω να γίνεται κατανοητό το που το πάω.

δεν υπαρχει αντιστοιχια σε αυτο που λες. δεν υπαρχει καμια βασικα αντιστοιχια γτ συγκρινεις κατ αρχας ανομοια πραγματα κ δευτερον, αυτο βαζει σε σκεψεις... μιλας για ατομα που πετανε φαγητο την ιδια στιγμη που παιδακια που πηγαινουν δημοτικο λιποθυμανε απο την ασυττια, ανθρωποι αυτοκτονουνε απο απογνωση επειδη δεν μπορουν να ταισουν τα παιδια τους, ανθρωποι τρεφονται απο τα σκουπιδια... και μονο η σκεψη αυτη ειναι εξοργιστικη κ φυσικα αν σε αυτους που να πετανε ξερουν κ να μην εκτιμανε ενα πιατο φαι κ προφανως τους περισσευει (γτ αμα πειναγαν, πιστεψε με αδερφε ΔΕΝ θα το πεταγαν αλλα θα το εκτιμουσαν) νομιζεις οτι απευθυνομαι εγω κ οποιος/α δρα χωρις αντιτιμο απλα κανεις λαθος. αυτο ειναι κ το λαθος στη σκεψη πολλων, οτι θεωρουν δεδομενα πολλα που αλλες ταξεις απλα δεν εχουν καν δικαιωμα στα στοιχειωδη... δε μπορω να μιλησω, ουτε να πεισω καποιον που χει ολα του τα προβληματα λυμενα (δεν αναφερομαι σε σενα) κ πεταει φαγητο τη στιγμη που ανθρωποι πεθαινουν, ειναι βλασφημια.

filosofos
Forum Addict
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 627



WWW
« Απάντηση #12 στις: Σεπτέμβριος 21, 2012, 12:14:30 μμ »

για μενα προσωπικα το diy δημιουργηθηκε απο την αναγκη να δημιουργησει καποιος με δικους του ορους ακολουθωντας το δικο του μονοπατι. θελω να πω οτι μπορεις να παραγεις αυτο που θελεις χωρις να κρεμεσαι απο τις γνωμες ενος τυπα σε μια δισκογραφικη για το τι πουλα τι ειναι σωστο και τι οχι.

αυτη η ιστορια υπαρχει απο τα τελη 70 και οι διαμαχες επισης

τωρα οι panx ρομανα ειναι ενα ονομα στον χωρο της μουσικης και μπορουν να διαπραγματευθουν με καποιους δικους τους ορους αλλα ενα νεο γκρουπ θα κρεμεται παντα απο ατομα που εχουν στο μυαλο τα χρηματα και το κερδος και οχι καθ αυτη την δημιουργια.

το diy καλως κανει και υπαρχει..για τα υπολοιπα δεν ξερω


ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΖΩΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΠΟΥ ΞΥΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥΣ..
μαύρο_άλφα
Forum-stoned
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 898


« Απάντηση #13 στις: Σεπτέμβριος 21, 2012, 12:32:08 μμ »

φιλοσοφε συμφωνω μαζι σου,

μια ενσταση μονο πανω σε αυτο:

ενα νεο γκρουπ θα κρεμεται παντα απο ατομα που εχουν στο μυαλο τα χρηματα και το κερδος και οχι καθ αυτη την δημιουργια.

ειναι αναλογως σε τι γκρουπς αναφερεται κανεις... προφανως groups που αν εχουν τετοια κινητρα πασχιζουν να υπογραψουν σε καποια δισκογραφικη και καλο θα ειναι να μην "πουλανε" "d.i.y." -ουτε προσωρινα- ουτε να καπηλευονται τον ορο μεχρι να γινουν αυτο που θελουν, δλδ mainstream... τετοια διπροσωπα ατομα ειναι συνωνυμα της γλιτσας κ ειδικα οταν γινουν γνωστοι κ η συμπεριφορα τους αλλαξει... γτ σε αλλαζει το γαμημενο χρημα. εχω τυχει να πινω μπυρες σε πεζοδρομια στα εξαρχεια με μελη απο (πλεον) πρωην "d.i.y." groups κ μολις γινανε γνωστοι παρατησανε κ πλατειες κ ολα κ την ειδαν "αλλιως" σνομπαροντας ακομα κ αυτους που τους στηριξαν στα πρωτα τους βηματα... απλα τετοια ατομακια που κοιτανε μονο την παρτη τους κ χρησιμοποιουν καποιες εννοιες καλο να μην τις βαζουν στο στομα τους αν δεν τις νοιωθουνε...

κ κατι ακομα προς convicted, θα σου αναφερω πχ μια αγαπημενη μου d.i.y. μπαντα που σεβομαι που δρα χωρις αντιτιμο σε οτι κι αν κανει κ ειναι ξεκαθαρη προς αυτο με την οποια δραση της. τους αρχη του τελους. μπορεις να ισχυριστεις πως δεν εχουν ποιοτητα, παραγωγη, εμπνευση η καλο artwork? η μηπως θα επρεπε να υποτιμησει καποιος/α μια δισκαρα σαν το θορυβος λογω του οτι το δινουν εντελως δωρεαν η να μην παει να τους δει αμα παιξουν λαιβ (που κ οι εμφανισεις τους ειναι δολοφονικες)?

Convicted
Junior forumist
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 98



« Απάντηση #14 στις: Σεπτέμβριος 21, 2012, 02:41:17 μμ »

Έχεις ένα ύφος επιθετικό και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί.

Αδερφέ, όπως είχε πει και ο Νίτσε, γιατί να αποκαλούμε βίαια τα νερά ενός ποταμού και όχι τις όχθες που τα περιορίζουν; Γιατί αποκαλείται επιθετική η συμπεριφορά κάποιου που αντιδρά σε κάτι που τον καταπιέζει και προσπαθεί να τον περιορίσει; Εγώ αναφέρθηκα σε τακτικές που βάζουν κανόνες και πρέπει, από οποιαδήποτε μεριά και αν προέρχονται.

Είναι άλλο πράγμα ένα μουσικό είδος από μια υποκουλτούρα.

Συμφωνούμε.

Το Ραπ και το Πανκ δεν είναι απλά μουσικά είδη, αλλά μια στάση ζωής που βγήκε μέσα από κοινωνικοπολιτικές και οικονομικές συνθήκες γι' αυτό και όποιος τα χρησιμοποιεί για να βγάλει λεφτά μέσα από αυτά, λειτουργεί εις βάρος των δομών τους και τους βασικού-αρχικού σκοπού τους.

Κι εγώ μπορεί να συμφωνώ και να προτιμώ να κάνω όπως λες κι εσύ, αλλά δεν το θεωρώ απαραίτητα κακό εαν το κάνει κάποιος και εξαρτάται βέβαια με ποιο τρόπο γίνεται αυτό. Αν κάποιος επιλέξει αυτόν τον δρόμο, το θεωρώ πιο αξιοπρεπές από το να γίνεις ελεγκτής εισιτηρίων στα λεωφορεία για παράδειγμα.

Το πως έμαθα το d.i.y είναι λίγο περίεργο όπως το θέτεις και φαίνεται σαν να το λες ειρωνικά. Όπως και να έχει το έμαθα μεσα από καταλήψεις πολλά χρόνια πριν και με τους πιο αγνούς (για εμένα πάντα) όρους.

Πίστεψέ με, δεν το ρώτησα καθόλου ειρωνικά. Είναι αυτός ο άτιμος ο γραπτός λόγος που δεν μας επιτρέπει να εκτιμήσουμε απόλυτα το ύφος του γράφοντος. Καταλαβαίνω τι εννοείς όταν μιλάς για πιο αγνούς όρους και συμφωνώ.

Για το θέμα που λές περί μαγαζιών. Θυμάσαι τι είχε αναλύσει κάποτε η Βίλλα, ότι το κίνημα δεν θα γίνει ο μαλάκας που τοιχοκολεί και τρέχει εκδηλώσεις για να βγαίνουνε έτοιμες μπάντες. Αν θέλει κάποιος να βγάλει λεφτά μέσα από τη μουσική ας το κάνει ελεύθερα, αλλά να ξεκαθαρίσει τη θέση.

Κάτσε, δηλαδή από που κι ως που να νιώθει το κίνημα μαλάκας που τοιχοκολλεί αφίσες και διοργανώνει εκδηλώσεις; Οι μπάντες βάζουν τη μουσική τους, τα στεκια βάζουν κάτι άλλο και ο καθένας κάτι διαφορετικό προς όφελος όλων. Και τα στέκια έχουν κάποια έσοδα από τον κόσμο που μαζεύεται για να ακούσει τη μουσική και και αυτά που έχουν να πουν οι μπάντες, από το μπαρ κ.α. Έσοδα τα οποία διατίθενται όπου κριθεί αναγκαίο.

Εξάλλου είναι τελείως αντιφατικό να μου μιλάει κάποιος για αυτοοργανωμένη μουσική η οποία έχει σαφής αντιεμπορευματικούς όρους και τον άλλο μήνα να παίζει σε μαγαζί δημιουργώντας κέρδος για το αφεντικό.

Και σε ένα αυτο-οργανωμένο λάιβ έχει κέρδος αυτός από όπου έχεις νοικιάσει τα μηχανήματα, κέρδος έχει και το εργοστάσιο το οποίο παράγει τις μπύρες που υπάρχουν στο μπαρ, οι οποίες πωλούνται σε μια συμβολική τιμή, ωστέ να υπάρχει κάποιο κέρδος για την κάλυψη διαφόρων εξόδων. Τις μπύρες γιατί τις παίρνει κάποιος με το αντίστοιχο αντίτιμο;

Επιπρόσθετα διαιωνίζειτις λυστρικές εργασιακές σχέσεις που κυριαρχούν μέσα στα μαγαζιά, ενώ στην ουσία βάζει τρίτα άτομα (σερβιτόρες, μπαρ, καθαρίστριες, ηχολύπτες κ.λπ.) να δουλεύουν γι' αυτόν.

Αν δεν θέλεις να διαιωνίζεις λυστρικές εργασιακές σχέσεις, μην δουλεύεις σερβιτόρος σε κάποια ταβέρνα, μην γίνεσαι καθαρίστρια, μην κάνεις το οτιδήποτε, αλλά ειλικρινά δεν ξέρω πως θα καταφέρεις να επιβιώσεις. Και φυσικά προτιμώ αν μπορώ να κάνω κάτι τελείως μόνος και να επιβιώνω από αυτό. Αλλά δεν είναι πάντα εφικτό και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.

Όλα αυτά σε σχέση με τις αλληλέγγυες σχέσεις που δημιουργούνται μέσα από τις αυτοοργανωμένες συναυλίες.

Καλώς να υπάρχουν οι αυτο-οργανωμένες συναυλίες και να γίνονται και συχνότερα και με περισσότερη συμμετοχή και μοίρασμα του κόπου, του χρόνου και του χρήματος που απαιτούνται. Προτιμώ να βρίσκομαι σε τέτοιες εκδηλώσεις, παρά τα όποια αρνητικά υπάρχουν, αν υπάρχουν.

Αν κάποιος μεγάλωσε κάτω από δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, έχει βιώσει έννοιες όπως αποκλεισμός και στέρηση, μπορεί απόλυτα να καταλάβει τη σημασία του να διαχωρίσεις ξεκάθαρα το κόσμο του d.i.y. από τον κόσμο της επιβίωσης, ώστε να μείνουν ζωντανοί και ανεκφύλιστοι οι όροι μιας υποκουλτούρας.. Αν κάποιος μεγάλωσε μέσα σε μία γυάλα έτοιμων κατακτήσεων τότε όχι μόνο δεν μπορεί να κατανοήσει την σημασία μιας υποκουλτούρας-αντιεμπορευματικής λογικής, αλλά μπορεί να στέκεται και επιθετικά απέναντί τους, βαφτίζοντάς τες υπερβολικές.

Επειδή η όλη κουβέντα ξεκίνησε με αφορμή ένα κείμενο που αφορούσε τους Panx Romana, θα φέρω αυτούς σαν παράδειγμα. Αν είναι τώρα μια φορά δύσκολες οι συνθήκες, υπάρχει αποκλεισμός και στέρηση, τότε πριν 30 χρόνια ήταν 10 φορές δυσκολότερες και για τους Panx Romana και για άλλες μπάντες και φυσικά για τον οποιονδήποτε αποτελούσε μέρος αυτής υποκουλτούρας και είχε κάποιες ιδέες και πιστεύω που πολεμούσε για αυτά. Τίποτα δεν βρήκαν έτοιμο όλοι αυτοί και αν θεωρείς πως δεν παλέψανε, το θεωρώ αχαριστία.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 22, 2012, 12:53:01 πμ από Convicted »

Ο δρόμος δίχως τέλος, είναι ο μόνος που αξίζει το ταξίδι.
Σελίδες: [1] 2 3 4   Πάνω
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε: