Αποστολέας Θέμα: Kropotkin Alexeevich Pyotr (Αναρχισμός)  (Αναγνώστηκε 15787 φορές)
Anarchy
Junior forumist
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 152


« στις: Ιανουάριος 06, 2006, 06:54:48 μμ »

Ο πρίγκιπας Pyotr Alexeevich Kropotkin (1842-1921) υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους αναρχιστές της Ρωσίας, κι ένας από τους πρώτους υποστηρικτές του αναρχιστικού κομμουνισμού, δηλαδή μιας κομμουνιστικής πολιτειακής οργάνωσης, χωρίς την παρουσία κεντρικής κυβέρνησης.  Λόγω του τίτλου και των πεποιθήσεών του, τον αποκαλούσαν «Ο Αναρχικός Πρίγκηψ».

Γεννήθηκε στη Μόσχα από μορφωμένους αριστοκράτες και αξιωματούχους γονείς. Λέγεται μάλιστα ότι ο πατέρας του Alexei (όπως δηλώνει και το μεσαίο όνομα του Pyotr, το οποίο σημαίνει «γιος του Alexei») ήταν απόγονος του θρυλικού βασιλιά Rurik.

Από νεαρός απέκτησε μόρφωση που εκείνη την εποχή μόνο οι αριστοκράτες είχαν την δυνατότητα να λάβουν, φοιτώντας σε αυτοκρατορική/στρατιωτική σχολή στην Αγία Πετρούπολη.  Μελέτησε κυρίως με δική του πρωτοβουλία Γάλλους εγκυκλοπαιδιστές και Διαφωτιστές, κι ενδιαφερόταν ιδιαίτερα για την κατάσταση των Ρώσων χωρικών. Επηρεάστηκε κυρίως από φιλελευθερική-επαναστατική λογοτεχνία, η οποία τον εξέφραζε απόλυτα.

Αυτό που επιθυμούσε περισσότερο ήταν να μπει στο Πανεπιστήμιο της Αγίας Πετρούπολης, μα καθώς δεν είχε τα μέσα, όταν προάχθηκε στο Ρωσικό στρατό επέλεξε να συμμετέχει σ’ ένα τάγμα Κοζάκων στη Σιβηρία, όπου ήλπιζε να βρει διοικητική θέση.  Δεν το κατάφερε και δέχθηκε την ηγεσία ομάδας γεωγραφικών ερευνών.  Όταν εγκατέλειψε τον στρατό και κατάφερε να μπει στο Πανεπιστήμιο ασχολήθηκε πιο εκτεταμένα με το αντικείμενο, και μάλιστα έγινε μέλος της Ρωσικής Γεωγραφικής Κοινότητας, προσφέροντας πολλά με τις ανακαλύψεις και διορθώσεις σχετικά με τη Βόρεια Ευρώπη και Ασία.

Παρ’ όλ’ αυτά συνειδητοποίησε ότι προτιμούσε να εργαστεί για τη μετάδοση της υπάρχουσας γνώσης στο ευρύ κοινό, παρά για την ανακάλυψη νέων στοιχείων, κι έτσι τα παράτησε και μπήκε στο επαναστατικό κόμμα. Αφού έγινε μέλος του Διεθνούς Εργατικού Συνεταιρισμού στη Σουηδία και θεώρησε τις σοσιαλιστικές απόψεις αυτού του σώματος όχι αρκετά ανεπτυγμένες για τη δική του διανόηση, μελέτησε την ιδεολογία της Ομοσπονδίας Jura (το σημαντικότερο αντι-εξουσιαστικό και αναρχιστικό τμήμα της Πρώτης Διεθνούς), υιοθέτησε τον αναρχισμό.  Κατόπιν επέστρεψε στην Αγία Πετρούπολη κι έλαβε μέρος ενεργά στη διάδοση του επεναστατισμού, σε συνεργασία με τον Κύκλο του Tchaikovsky (Ρωσική επαναστατική λογοτεχνική κοινότητα).

Το 1873 συνελήφθη, φυλακίστηκε, και αφού απέδρασε κατέφυγε στην Αγγλία και αργότερα στη Γαλλία όπου εξέδωσε αρκετά επαναστατικά φυλλάδια και μία εφημερίδα.  Αμέσως μετά την πτώση της Παριζιάνικης Κομμούνας καταδικάστηκε σε κάθειρξη αλλά αφέθηκε ελεύθερος κι εγκαταστάθηκε κοντά στο Λονδίνο.

Το 1902 εξέδωσε το ένα από τα σημαντικότερα έργα του: «Mutual Aid: A Factor of Evolution», στο οποίο υπογράμμιζε τη σημασία της αλληλοβοήθειας για την εξέλιξη μιας κοινωνίας ανθρώπων ή ζώων.  Επίσης συνέβαλε στη συγγραφή της Encyclopaedia Brittanica του 1910, κυρίως με την προσθήκη του σχετικά με τον Αναρχισμό.

Επέστρεψε στη Ρωσία μετά την Φεβρουριανή Επανάσταση, όπου και απεβίωσε το 1921.


Σύντομη ανασκόπηση της ζωής του Kropotkin:

1857 - Εισέρχεται στη στρατιωτική ακαδημία, όπου αρχίζει να αποκτά τη φήμη του επαναστάτη.
1858 - Από τα πρώτα του συγγράμματα δείχνει ενδιαφέρον στην πολιτική οικονομία και στατιστική, αρχίζει να έχει επαφή με «αληθινούς» χωρικούς.
1861 - Φυλακίζεται για σύντομο χρονικό διάστημα για συμμετοχή σε μαθητική διαμαρτυρία.
1862 - Απογοητεύεται από τις υπερβολές της αριστοκρατικής ζωής.
1862-1867 - Κατά τη διάρκεια της θητείας του γίνεται μάρτυρας της αθλιότητα που επικρατεί στο στρατό, καθώς και της απροθυμία των διεφθαρμένων διοικητών για βελτίωση.
1868-1870 - Συμμετέχει σε γεωγραφικές έρευνες και μελέτες.
1871 - Αποκτά ενδιαφέρον για το Εργατικό Κίνημα και τα γεγονότα σχετικά με την Παριζιάνικη Κομμούνα.
1872 - Ταξιδεύει στη Σουηδία όπου συμμετέχει στην Πρώτη Διεθνή, κι επιστρέφει στη Ρωσία φέρνοντας μαζί του πλήθος φιλελευθερικών συγγραμμάτων.
1873 - Ως μέλος του Κύκλου του Chaikovskii βοηθά στην επανέκδοση φυλλαδίων σε ευκολότερη γλώσσα για τους ανεκπαίδευτους.  Γενικά παρουσιάζει αξιοθαύμαστη ευκολία στην επικοινωνία με τους εργάτες.
1874 - Φυλακίζεται στη Γαλλία και αφήνεται ελεύθερος έπειτα από παρέμβαση της Γεωγραφικής Κοινότητας.
1876 - Αποδρά από στρατιωτικό νοσοκομείο και καταφεύγει στην Αγγλία.
1877 - Πηγαίνει στη Σουηδία όπου συνεργάζεται με την Ομοσπονδία Jura και παρευρίσκεται στην τελευταία σύσκεψη της Πρώτης Διεθνούς.
1881 - Παίρνει μέρος στη Διεθνή Διάσκεψη των Αναρχιστών στο Λονδίνο, όπου υποστηρίζει τη δολοφονία του Τσάρου Αλεξάνδρου Β’.  Διώχνεται από τη Σουηδία και αποφεύγει τη δολοφονία του.
1882 - Σύντομα αφού πήγε στη Ρωσία φυλακίζεται , μα αφήνεται ελεύθερος υπό τον όρο να εγκαταλείψει τη Γαλλία.
1886 - Επιστρέφει στην Αγγλία όπου μαθαίνει για την αυτοκτονία του αδερφού του Αλέξανδρου στην εξορία στη Σιβηρία λόγω πολιτικής δράσης.
1890s - Γράφει συνεχώς.  Επισκέπτεται τον Καναδά και τις Η.Π.Α.  Εκδίδει τα απομνημονεύματά του, στα οποία προσπαθεί να αναπτύξει μία αναρχιστική-κομμουνιστική άποψη της κοινωνίας.
1901-1909 - Γράφει στα ρώσικα για την πατρίδα του. Απογοητεύεται από την αποτυχία της επανάστασης του 1905.
1909-1914 - Επιστρέφει στη Σουηδία με τον όρο να μη συμμετέχει σε αναρχιστικές δραστηριότητες.  Προσπαθεί να δημοσιοποιήσει τη σφαγή 270 εργατών ορυχείου αλλά η προσπάθειά του ανακόπτεται από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο.
1914-1917 - Επιστρέφει στην Πετρούπολη όπου βοηθά την κυβέρνηση.  Διακόπτει τη δραστηριότητα όταν οι Μπολσεβίκοι αποκτούν εξουσία.
1921 - Η κηδεία του, με τη συγκατάθεση του Lenin, ήταν η τελευταία μαζική συγκέντρωση αναρχιστών στη Ρωσία.


Σημαντικά συγγράμματα:

Fields, Factories and Workshops - Ίσως το σημαντικότερο έργο του, στο οποίο αναλύει τον οραματισμό του για μια νέα κοινωνία ισότητας και αδελφοσύνης. Υποστηρίζει την κοινοτική οργάνωση και παραγωγή, αντίθετα με τους Lenin, Trotsky & Stalin (κεντρική διακυβέρνηση, μαζική βιομηχανική παραγωγή)
The Conquest Of Bread - Κατακρίνει τον φεουδαλισμό και τον καπιταλισμό, κατηγορώντας τους για τη δημιουργία φτώχειας και την υποστήριξη στους προνομιούχους.
Mutual Aid: A Factor in Evolution - Αναφέρεται παραπάνω.
Listen, Anarchist! & Appeal to the Young - Επαναστατικά φυλλάδια.

Those who have crossed
with direct eyes to death's other Kingdom
remember us -if at all- not as lost violent souls,
but only as the hollow men, the stuffed men.

Mundus Senescit
AlmaRoots
Junior forumist
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Γυναίκα
Μηνύματα: 126



« Απάντηση #1 στις: Οκτώβριος 30, 2006, 11:43:17 πμ »

Exeis diavasei to vivlio "Anamniseis enos epanastath" swsta? :D

Xωρίς Βενζίνη Χωρίς Αλλοτρίωση
RaVe iS n0t a cRiMe - ReSpEkt tHe UnDeRgRoUnD tEkN0 MoVeMeNt aNd SuPp0rt fReE PaRtY
javaspa
Forum is my life
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1026



« Απάντηση #2 στις: Οκτώβριος 30, 2006, 12:35:02 μμ »

Μέχρι και ο φασίστας Στάλιν παραδέχτηκε την προσωπιkότητά του..Οταν πέθανε 1.000.000 σημαίες είχαν κατακλύσει την ρωσία...BRO!
Anarchy
Junior forumist
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 152


« Απάντηση #3 στις: Οκτώβριος 30, 2006, 04:23:14 μμ »

Alma αυτό όχι, αλλά μερικά συγγράματα και ομιλίες των εκδόσεων Κατσάνος και το αντίσοτοιχο άρθρο της Wikipedia, αν και τις Αναμνήσεις τις έχω στο πρόγραμμα.

Αυτό που μ' άρεσε περισσότερο Javaspa είναι ότι πίστευε πως η αλλαγή είναι δύσκολο να επέλθει με ξαφνικές (και ενίοτε ανοργάνωτες) εξάρσεις βίας (βλ. Μπακούνιν) και είναι απαραίτητο να αφυπνιστεί το μεγαλύτερο τμήμα του λαού ώστε να υπάρξει συλλογικότητα, έστω και ασυνείδητη, να συμμετέχουν όλοι ταυτόχρονα μόλις αρχίσει ο ξεσηκωμός, οπλισμένοι με δίκαιη οργή παρά με απελπισία. Πέρασε ένα μέρος των νεανικών του χρόνων ταξιδεύοντας στη Ρωσσία με ένα τρένο εξοπλισμένο με τυπογραφείο, μοιράζοντας φυλλάδια και συζητώντας με τον κόσμο.

Those who have crossed
with direct eyes to death's other Kingdom
remember us -if at all- not as lost violent souls,
but only as the hollow men, the stuffed men.

Mundus Senescit
crispy_ambulance
Forum Normal
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 441



WWW
« Απάντηση #4 στις: Οκτώβριος 30, 2006, 05:15:13 μμ »

το αναρχοκομμουνιστικο κίνημα που ξεκινησε ο Κροποτκιν οπωs και ο ίδιοs ο αναρχοκομμουνισμόs αποτελεί κατά την αποψη μου την προλεταριακή εκδοχή,οπτικη και κριτική του  αναρχικού κίνηματοs.
Ανεξαρτητα από την σωβινιστικη στάση που κρατησε στον Α' παγκόσμιο πόλεμο.
Σε ουκ ολιγα κειμενα του ειχε διαφωνήσει με τον Μπακουνιν και τουs οπαδούs του και ειχε ερθει σε ρήξη με τιs θεωριεs του γιατι οπωs σωστά τόνιζε πιστευω, ο κολλεκτιβισμόs του Μπακουνιν ανοιγε το δρομο στην συσσωρευση και αναπαραγωγή του κεφαλαίου ενω κατα την αποψη του η επανάσταση (και οχι οι εξεγέρσειs) πρέπει να είναι κομμουνιστική.
Γι αυτό και οι διαφορέs τόσο στη κριτική θεωρηση και πρακτική οσο και στην οργάνωση μεταξύ αναρχικων και αναρχοκομμουνιστών.
Μια βόλτα στο διαδίκτυο στιs σελίδεs αναλογων οργανώσεων θα σαs πείσει
javaspa
Forum is my life
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 1026



« Απάντηση #5 στις: Οκτώβριος 31, 2006, 11:52:09 πμ »

Αδερφέ Anarchy εγώ συμφωνώ και με τους 2 και ειδικά με αυτό που λέει ο Μπακούνιν είναι ίσως πιο εύκολο να πραγματοποιηθεί γιατί έχουμε τα σκατο συνδικάτα που μπορούν και ως γνωστόν λειτουργούν ως βαλβίδες αποσυμπίεσης της οργής αλλά και προπαγάνδας...BRO!
kostas 1990 .|.
Newbie
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 6



« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 17, 2007, 08:26:25 μμ »

Είναι η πρώτη φορά που γράφω εδώ (συγκίνηση) και το άρθρο είναι περισσότερο δοκιμαστικό, όμως επειδή το θέμα με ενδιαφέρει έχω να πω τα εξής

-ο Μιχαλάκης (Μπακούνιν) δεν υποστίριζε την θεωρία της μίας νύχτας, οτί και καλά απ' την μία μέρα στην άλλη θα καταργηθούν οι τάξεις, υποστίριζε την οργανωμένη δράση (εξού και ήταν και μέλος της 1ης Διεθνούς) οστώσο πόνταρε στην "αυθόρμητη δράση των μαζών" (chaos ad tanks on the streets raging crowds burning cars κτλ κτλ).

-Φίλε javaspa (ένα χρόνο μετά, αλλά είπαμε το άρθρο είναι δοκιμαστικό) την περιφρόνηση σου για τα συνδικάτα την έχω υπ' όψιν κι από κάτι στίχους σου. Παρ' όλα αυτά δεν είναι και δεν ήταν όλα τα συνδικάτα μοχλοί αποσυμπίεσης (βλέπε ισπανία cnt) και όσο τα αφήνουμε στην μοίρα τους, ή τουλάχιστον δεν παλεύουμε να δημιουργήσουμε καινούργια από την βάση, τόσο αντιδραστικότερος θα γίνεται ο ρόλος τους. Η απεύθηνση στην εργατική τάξη δεν γίνεται μόνο κρεμόντας πανό στην Πλατεία αλλά γίνεται στους χώρους δουλειάς στα συνδικάτα, όσο αντιδραστικά και να 'ναι, στον δρόμο κτλ.

Η ορθογραφία είναι για τους φλούφληδες

Όταν ο κόσμος μας θα καίγεται
όταν τα γεφύρια πίσω μας θα κόβονται
εγώ θα είμαι εκεί να σας θυμίζω
τις μέρες τις παλιές.
Anarchist Raiden
Newbie
*
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 4



« Απάντηση #7 στις: Οκτώβριος 01, 2009, 02:40:15 μμ »

Και έρχομαι εγώ 2 χρόνια μετά να συμφωνήσω μαζί σου φίλε kostas 1990.Τα συνδικάτα είναι βασικό συστατικό του εργατικού κινήματος,το θέμα είναι ποιά είναι η βάση τους, η μορφή οργάνωσης τους και ο τρόπος που λαμβάνονται οι αποφάσεις.Σαφώς και τα σημερινά συνδικάτα και οι εργατοπατέρες μόνο οπισθοδρόμηση μπορούν να φέρουν για το κίνημα, αυτός όμως δεν είναι λόγος για να απορίπτονται γενικά...

Όποιος ενδιαφέρεται για το ντοκυμαντέρ της κατάληψης Ungdomshuset στην Κοπεγχάγη μπορεί να το κατεβάσει από εδώ με ελληνικούς υπότιτλους:http://www.black-tracker.gr/details.php?id=356

ΜΙΣΟΣ ΤΑΞΙΚΟ ΣΦΑΛΙΑΡΕΣ ΚΑΙ ΚΛΩΤΣΙΕΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΦΕΝΤΙΚΟ...
fatimahill
Junior forumist
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 124



« Απάντηση #8 στις: Απρίλιος 10, 2010, 01:31:21 πμ »

ναι ωραια τα βιβλια που γραφτηκαν και 200 χρονια πριν,αλλα αυτοι καναν κανα και πραξεις (παραπανω ανφεραται οτι με τρενο ταξιδευε και μοιραζε υλικο) .Το κανει κανεις σημερα αυτο? περα απο το να το συζηταει με φιλους.Ας ειμαστε ειλικρινεις ...
τπτ απο αυτα δεν συμβαινει σημερα και το βασικοτερο τα συνδικατα ειναι οχι απλα βαλβιδα αποσυμπιεσης αλλα οργανωμενα κρατικα οργανα πλεον.Αλλαξαν οι εποχες παιδια και το κρατος βουλωνει παραθυρακια και θωρακιζεται και η καλυτερη θωρακιση του δεν ειναι τα οργανα καταστολης αλλα η συγκαταθεσητων πολιτων στις επιταγες του (και σε αυτο τα συνδικατα εχουν πρωταγωνιστικο ρολο).Αλλοι καιροι αλλα μεσα αλλα τροποι αλλοτροιωσης
Και μαλλον ο <τυχοδιωκτισμος> του μπακουνιν εχει μεγαλυτερη ερφαρμογη στις μερες μας οπου η αναρχικη ιδεολογια που ξεκινα απο το μεμονωμενο ατομο μπορει να αναπτυχθει σε αλλα και κατα συνεπεια δημιουργια ομαδων αλλα με κανενα τροπο να υπαχθεισε κεντρικο οργανο.
Το να αποκτησει ο κοσμος επαναστατικη συνειδηση ειναι το ιδιο πιθανο οσο και το να υπηρξε η κιβωτος του νωε.Αφορα η αναρχια  τον καθενα ατομικα για να γινει αυτος καλυτερος ανθρωπος και οχι υποδουλος.Ειναι εγωιστικα τα κινιτρα και καταληγουν να συμπεριλαβουν εναν πεπερασμενο αριθμο ατομων οχι μια κοινωνια στο συνολο της.
Συνθηματα σε τοιχους κλπ που πολυ συχνα βλεπουμε πχ το αιγαιο ανηκει στα ψαρια του και ο εβρος στις αρκουδες του,σκατα στην σημαια  δεν εχουν σκοπο να μεταβαλουν την κοινωνια.Ειναι η διαφορετικοτητα οσων πιστευουν στην αναρχια σαν ανωτατο συστημα σκεψης και δρασης ενος ελευθερου ανθρωπου.
δεν προσβλεπουμεσε σε χειραγωγηση των μαζων σε κανενος ειδους σωτηρα(ειδικα στις μερεςεχουμε μπουχτισει απο δαυτους) ,αλλα στο αχαλινωτο ελευθερο πνευμα......BRO



filosofos
Forum Addict
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 627



WWW
« Απάντηση #9 στις: Απρίλιος 10, 2010, 10:13:56 μμ »

ναι ωραια τα βιβλια που γραφτηκαν και 200 χρονια πριν,αλλα αυτοι καναν κανα και πραξεις (παραπανω ανφεραται οτι με τρενο ταξιδευε και μοιραζε υλικο) .Το κανει κανεις σημερα αυτο? περα απο το να το συζηταει με φιλους.Ας ειμαστε ειλικρινεις ...
τπτ απο αυτα δεν συμβαινει σημερα και το βασικοτερο τα συνδικατα ειναι οχι απλα βαλβιδα αποσυμπιεσης αλλα οργανωμενα κρατικα οργανα πλεον.Αλλαξαν οι εποχες παιδια και το κρατος βουλωνει παραθυρακια και θωρακιζεται και η καλυτερη θωρακιση του δεν ειναι τα οργανα καταστολης αλλα η συγκαταθεσητων πολιτων στις επιταγες του (και σε αυτο τα συνδικατα εχουν πρωταγωνιστικο ρολο).Αλλοι καιροι αλλα μεσα αλλα τροποι αλλοτροιωσης
Και μαλλον ο <τυχοδιωκτισμος> του μπακουνιν εχει μεγαλυτερη ερφαρμογη στις μερες μας οπου η αναρχικη ιδεολογια που ξεκινα απο το μεμονωμενο ατομο μπορει να αναπτυχθει σε αλλα και κατα συνεπεια δημιουργια ομαδων αλλα με κανενα τροπο να υπαχθεισε κεντρικο οργανο.
Το να αποκτησει ο κοσμος επαναστατικη συνειδηση ειναι το ιδιο πιθανο οσο και το να υπηρξε η κιβωτος του νωε.Αφορα η αναρχια  τον καθενα ατομικα για να γινει αυτος καλυτερος ανθρωπος και οχι υποδουλος.Ειναι εγωιστικα τα κινιτρα και καταληγουν να συμπεριλαβουν εναν πεπερασμενο αριθμο ατομων οχι μια κοινωνια στο συνολο της.
Συνθηματα σε τοιχους κλπ που πολυ συχνα βλεπουμε πχ το αιγαιο ανηκει στα ψαρια του και ο εβρος στις αρκουδες του,σκατα στην σημαια  δεν εχουν σκοπο να μεταβαλουν την κοινωνια.Ειναι η διαφορετικοτητα οσων πιστευουν στην αναρχια σαν ανωτατο συστημα σκεψης και δρασης ενος ελευθερου ανθρωπου.
δεν προσβλεπουμεσε σε χειραγωγηση των μαζων σε κανενος ειδους σωτηρα(ειδικα στις μερεςεχουμε μπουχτισει απο δαυτους) ,αλλα στο αχαλινωτο ελευθερο πνευμα......BRO




ψιλοσυμφωνω σε αυτα που λες. αλλα το λεπτο σημειο που θα ηθελα να επισημανω ειναι οτι οσο η πολη θα υψωνει τοιχους και οσο τα μυαλο θα κατεβαζει ιδεες τοτε γιατι οχι?? θυμαμαι πως ειχα κατεβει καποτε σε αυτο που ολοι αποκαλουν τσιμεντουπολη και περπατουσα για ωρες παρατηρωντας και τοτε μου ηρθε στο μυαλο μια ερωτηση.....αν μου διναν ενα πινελο  και μου ζητουσαν κατι να ζωγραφισω (αν και το πρωτο πραμα που θα εκανα αν μου διναν πινελο δεν θα ηταν να ζωγραφισω .....αλλα να παω στο σπιτι του δημαρχου και να του το χωσω στον πισινο )...τι θα ηταν?....σιγουρα ενα δεντρο και την σκια του,ισως ενα ζωο χα σε αυτην την πολη σε λιγο καποιοι θα γενιουνται και θα πεθαινουν μεσα σε αυτη και δεν θα μαθουν ποτε τι θα πει φυση...χα και διπλα στην σκια του δεντρου μου καποιος αλλος θα ζωγραφισει ενα ρυακι.....καποιος αλλος θα ζωγραφισει ενα ελαφι και σιγα σιγα το δασος θα μεγαλωσει και θα φτασει μεχρι το σπιτι του δημαρχου και θα ειναι ενα κωλοαυθαιρετο και οχι του δημαρχου το σπιτι......και οσο το δασος θα μεγαλωνει τοσο πιο πολυς κοσμος θα καταλαβαινει οτι ζουμε μεσα στα σκατα........νομιζω κατι τετοιο λεει ο μπακουνιν
filosofos 2010 M.x

ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΖΩΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΠΟΥ ΞΥΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥΣ..
μαύρο_άλφα
Forum-stoned
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 898


« Απάντηση #10 στις: Μάρτιος 14, 2012, 06:14:19 μμ »

μετα απο πολυ καιρο θιγω κ γω το θεμα. μιας και αναφερεται στη ζωη του κροποτκιν, το ιδανικοτερο βιβλιο κατα τη γνωμη μου για μια "εκ των εσω" γνωριμια - για οποιον/α ενδιαφερεται - με τη ζωη του ειναι οπως ειπε κ ενα παιδι παραπανω, το αυτοβιογραφικο "αναμνησεις ενος επαναστατη", εξαιρετικο κ καλογραμμενο βιβλιο, με τεραστιο ενδιαφερον όπως και πληροφοριες που αρχιζει απο τα παιδικα του χρονια, κ περιγραφει ολη την πορεια της ζωης του, τη δραση του, τις φυλακισεις του κλπ κλπ, οπως και το πως κατεληξε σταδιακα στις αποψεις του εγκαταλειποντας το ρωσικο στρατο κ την αυλη του τσαρου. περα απ' αυτο, επισης κορυφη θεωρω και το αλληλοβοηθεια, το καλυτερο του για μενα.

Σελίδες: [1]   Πάνω
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε: