+ 
|-+  ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ / PC» Ηχητικά θέματα / Ηχογραφήσεις» Mastering - Basics
Username:
Password:
Αποστολέας Θέμα: Mastering - Basics  (Αναγνώστηκε 6408 φορές)
tug
Administrator
Forum is my life
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1753



WWW
« στις: Ιανουάριος 12, 2007, 02:31:45 μμ »

Όλοι μαs κάνουμε mastering καθημερινά. Κάθε φορά που κάποιοs ρυθμίζει το treble, το μπάσο, ή το pan control στο στερεοφωνικό του, στο αυτοκίνητο ή οποιοδήποτε σύστημα ήχου, στην πραγματικότητα κάνει mastering στη μουσική που φτάνει στ' αυτιά του. Και εφόσον αυτή η πρακτική φαίνεται τόσο απλή μπορείτε να φανταστείτε ότι έναs μηχανικόs ήχου, ο οποίοs γνωρίζει μερικά βασικά πράγματα για τη μουσική και τον ήχο, θα μπορούσε να κάνει mastering σε μία μουσική σύνθεση. Λοιπόν, φίλοι μου, τα πράγματα δεν είναι έτσι.

Η νοοτροπία ενόs mixer είναι πολύ διαφορετική από αυτή του mastering engineer. Επιτρέψτε μου να το εξηγήσω μεταφορικά, και νομίζω ότι θα καταλάβετε καλύτερα τι εννοώ. Φανταστείτε το mix σαν μια πανέμορφη γυμνή γυναίκα, την οποία δημιούργησαν ο παραγωγόs, ο μηχανικόs ήχου, οι μουσικοί, οι συνθέτεs, ο arranger και ο mixer, με χέρια, πόδια, πρόσωπο, μάτια κ.λ.π ... Ένα ζωντανό κινούμενο έργο τέχνηs, αλλά η δημιουργία τous είναι γυμνή. Είναι μια πανέμορφη γυναίκα, αλλά είναι γυμνή.

Ο μηχανικόs του mastering, πρέπει να καλλωπίσει και να ντύσει αυτή τη γυμνή γυναίκα για να φαίνεται όσο το δυνατόν ωραιότερη, με το σωστό μακιγιάζ, χτένισμα και ρούχα ώστε να μπορεί να την επιδείξει και το κοινό τηs να την εκτιμήσει. Αυτόs ο στυλίσταs είναι στην ουσία ο mastering engineer.

Το mastering είναι η περίπλοκη τέχνη του συμβιβασμού. Πρέπει να γνωρίζετε ποιοι είναι οι περιορισμοί σας και να πάρετε αποφάσειs βασισμένοι στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι στο τραγούδι που κάνετε mastering, το bass drum είναι λίγο αδύναμο. Έτσι το δυναμώνετε 2 dB στα 80 ή 90 ΗΖ. Το bass drum ακούγεται καλύτερα αλλά τώρα ο nxos έχει αλλάξει. Ακούγεται λίγο boxy ή βρώμικο, έτσι, με πολύ ακριβές και πολύ εύστοχο equalίzation αφαιρείτε λίγο (2dB) κάτω από 60ΗΖ, και προσθέτετε λίγο (1dB) στα 850ΗΖ για μερική παρουσία.Έτσι τώρα το bass ακούγεται λίγο καλύτερα, αλλά μόνο μέχρι να μπουν τα φωνητικά. Ο ηχητικός χαρακτήρας του χαμηλού μέρουs της φωνήs έχει αλλάξει και το πιάνο ακούγεται διαφορετικό επίσηs. Οτιδήποτε αλλάΖετε στην ηχητική σύνθεση που δουλεύετε, θα επηρεάσει τον γενικό ήχο. Μην ξεχνάτε ότι δεν είσαστε ο mixer. Δεν μπορείτε να αλλάξετε το δέσιμο μεταξύ του μπάσου και της μπόταs (δεν θα έπρεπε να το κάνετε), μπορείτε μόνο να παρουσιάσετε ένα mix σε σχέση με το αρχικό, το οποίο ελπίζω ότι δεν θα επηρεάσει το υπόλοιπο του φάσματοs ενόs τραγουδιού αρνητικά.

Αυτόs είναι ο λόγοs που πρέπει να γνωρίσετε την ουσία του τραγουδιού που δουλεύετε. Τώρα, σε μερικά στυλ μουσικήs, τα φωνητικά είναι επικρατέστερα, σε άλλα στυλ, είναι ο ρυθμόs που σε ξεσηκώνει, και ακόμα σε άλλα στυλ είναι τα όργανα. Όποια και να είναι η περίπτωση, πρέπει να κατανοήσετε και να κρατήσετε τα ηχοχρώματα που ο συνθέτης προσπαθεί να μεταδώσει στο ακροατήριο. Πρέπει να καταλάβετε αισθήματα όπωs η ενεργητικότητα, οικειότητα, θλίψη, και η χάρη:Ολα αυτά τα συναισθήματα μεταφράζονται σε συχνότητεs μέσα από την τέχνη της μουσικήs. As υποθέσουμε ότι κάνετε mastering σε μια μπαλάντα γραμμένη σε ελάσσωνα κλίμακα. θα φροντίζατε να βγάλετε τη θλίψη του κομματιού δίνονταs έμφαση στα φωνητικά και ίσωs στο πιάνο και τα pads. Μια ώρα αργότερα, κάνετε mastering στο ίδιο τραγούδι που έχει γίνει remixed σε χορευτικό στυλ. Σας το εγγυώμαι - οι καμπύλεs EQ θα είναι εντελώs διαφορετικέs, το ίδιο και το compression σας.


MONITORING
Το πιο χρήσιμο εργαλείο στο mastering, είναι το σύστημα των ηχείων. Τα ηχεία είναι τα πιο σημαντικά εργαλεία εκτόs από τα αυτιά σας. Επιπλέον, υπάρχουν κανόνεs για τη χρήση αυτών των ηχείων. Τα ηχεία πρέπει να είναι ακριβή και ικανά να αποδώσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συχνοτική έκταση. Όσο πιο ακριβή είναι, τόσο περισσότερο θα ανταποκριθούν στη πλειονότητα των ηχητικών συστημάτων. Αν κάνετε mastering με ηχεία στα οποία οι χαμηλέs συχνότητεs ακούγονται αδύναμεs, τα αποτέλεσμα θα έχει ενισχυμένεs τις χαμηλέs συχνότητεs. ¶λλο ένα στοιχείο που χρειάζεται προσοχή όταν κάνετε mastering στη μουσική είναι να καταλαβαίνετε την καμπύλη Fletcher-Munson, η οποία δηλώνει ότι το αυτί μαs δεν έχει γραμμική ανταπόκριση στις χαμηλέs συχνότητεs. θα το διευκρινίσω. Αν το ηχείο σας είναι πολύ δυνατό, θα νομίζετε ότι έχετε περισσότερα μπάσα απ' ότι έχετε στην πραγματικότητα, συνεπώs θα αφαιρέσετε μπάσο και αντιστρόφωs αν ακούτε σε χαμηλά επίπεδα. Παρεμπιπτόντωs, αυτό κάνει το κουμπί bοοst ή loudness στο στερεοφωνικό σας. (Αυτό αντισταθμίΖει τη καμπύλη Fletcher-Munson). Πρέπει να παίρνετε αποφάσειs για το mastering βασιζόμενοι στο επίπεδο παυ ακούει ο μέσοs ακροατής. Φίλοι μου, με τον μέσο ακροατή δεν εννοώ τους τρεις τύπουs που στέκονται δίπλα στα ηχεία σε ένα club, ούτε στην πωλήτρια που ακούει μουσική σε ένα πολυκατάστημα οκτώ ώρεs την ημέρα από ένα ηχείο 2 ιντσών.

¶λλο ένα γεγονόs, που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι η τοποθέτηση των ηχείων. Οι mixers έχουν ένα δωμάτιο γεμάτο με εξοπλισμό και έχουν να κάνουν με μια πληθώρα από αντανάκλαση ήχων. Αυτό δεν χρειάζεται στο χώρο του mastering. Χρειαζόσαστε ένα καθαρό και χωρίs εμπόδια δρόμο ήχου από τα ηχεία στα αυτιά σας. Σίγουρα θα υπάρξουν δευτερεύουσεs αντανακλάσειs, παρ' όλα ταύτα μπορούννα ελεγχθούν σε μεγάλο βαθμό. (Αυτό είναι ένα άλλο άρθρο για τα sound design).

EQUALIZATlON
Το Equalization είναι κάτι πολύ προσωπικό και οι αρχές πίσω απ' αυτό είναι κάπωs ασαφείs. Ο κύριοs σκοπόs δεν είναι να μιξάρετε ή να ξαναμιξάρετε τη δουλειά. Πάλι, θέλω να δώσω έμφαση στο ρόλο του mastering engineer. Δουλειά του είναι να παρουσιάσει το τραγούδι σε μία καλή φασματική ισορροπία ότι και να σημαίνει αυτό. Μερικό equalίzation μπορεί να γίνει μέσα από συχνότητεs σε αντιπαράθεση. Εννοώ εναλλακτικούs τρόπους EQ με παρόμοια αποτελέσματα. Για παράδειγμα: Ενίσχυση στα 250ΗΖ μπορεί να επιτύχει ένα παρόμοιο αποτέλεσμα όπωs και η αφαίρεση στα 5 kHz. Αφαίρεση στα 4.5kHz μπορεί να έχει παρόμοια αποτελέσματα όπωs αν κάναμε ενίσχυση στα 18kHz. Ίσωs θα θέλετε να τονίσετε μία συχνότητα όπου τα φωνητικά μπορούν να αποκτήσουν παρουσία, ας πούμε στα 3.8kHz ή 4.7kHz. ¶σχετα με την έκταση, παρουσία και τοποθέτηση της φωνήs, υπάρχει ένας βασικός κανόνας ο οποίοs είναι η τοποθέτηση των μεσαίων συχνοτήτων. Αν οι μεσαίεs συχνότητεs είναι σωστά ταποθετημένεs, τότε οι υψηλέs και οι χαμηλέs μπορούν να ρυθμιστούν με ευκολία. Μία σημαντική άσκηση είναι να ακούτε συνεχώs σε αντιπαράθεση Α/Β τη δουλειά σας ώστε να είναι σύμφωνη με το αρχικό θέμα. Εδώ ένας αναλυτήs φάσματοs με έκταση 1/3 της οκτάβαs μπορεί να βοηθήσει (αλλά δεν είναι απαραίτητοs). Επίπλέον, μην ξεxνάτε ότι το παραμικρό πείραγμα οποιασδήποτε συχνότηταs σημαίνει ότι πρέπει να εξετάσετε ξανά το προιόν εξ΄ολοκλήρου.

Εδώ πρέπει να αναφερθώ στο προηγούμενο άρθρο μου για τη μίξη, και ειδικά στα stems. Τώρα, στη διαδικασία του mastering μπορείτε να εφαρμόσετε μια διαφορετική μέθοδο mastering (EQ, Compression κλπ) στο ορχηστρικό mix και μία άλλη μέθοδο (Lίmiter, De-esser, κλπ) στο acapeIIa mix και μετά να τα συνδυάσετε. Αυτή η διαδικασία δίνει στον mastering engineer περισσότερο έλεγχο του fίnaI mix (και τα δύο stems). αντί να εφαρμόσει το ίδιο ΕQ ή Compression στο fίnaI mix (ένα stem).

COMPRESSION ΚΑΙ LIMITlNG
Το compression και το Iίmiting αλλάζουν την αναλογία ενόs τραγουδιού μειώνονταs τη δυναμική του περιοχή, και παράλληλα ανεβάζονταs όλο το επίπεδο της έντασηs. Το Compression αλλάζει πολύ περισσότερο τον ήχο από το limiting όπου μειώνονταs τη δυναμική περιοχή, κάνει της χαμηλέs και μέσηs έντασηs συχνότητεs πιο 'punchy' δημιουργώνταs μια πιο δυνατή, ρυθμική απόκριση.

Αντιθέτως το lίmiting μπορεί ν' ανεβάσει την φαινομενική ένταση χωρίs να επηρεάζει το στοιχείο του ρυθμού τόσο πολύ όσο το compression. Να θυμόσαστε ότι ένας Iίmiter και ένας compressor δεν είναι το ίδιο. Οι μεταβλητέs του threshoId, του attack και του reIease χρόνου κάνουν τον compressor να αντιδρά σαν compressor και όχι σαν lίmiter.

Έναs Lίmiter που εξαρτάται από τη συχνότητα, γνωστόs και ως de-esser, συχνά χρησιμοποιείται για να ελέγχει την ποσότητα των υψηλών συχνοτήτων μειώνονταs την συνολική ένταση ήχου μιαs συγκεκριμένηs μπάνταs υψηλών συχνοτήτων (6kHz - 12.5kHZ). Το τι settings θα χρησιμοποιήσετε εξαρτάται από το γούστο σαs και τις γνώσειs σαs. Αν ένας compressor έχει ένα πολύ αργό attack και πολύ γρήγορο reIease δεν κάνετε και πολλά για να βελτιώσετε τον ήχο. Επίσηs αν το reIease time δεν μπορεί να επανακτηθεί αρκετά γρήγορα τότε θα έχετε παραμόρφωση (και θα την ακούτε).

Αν όμωs κάνετε set ένα Iimiter για ένα πολύ γρήγορο attack και ένα πολύ γρήγορο reIease, μπορείτε να μειώσετε την έκταση της δυναμικήs περιοχής και έτσι το τραγούδι θα γίνει πιο δυνατό (θα πλησιάΖει Μηδέν db) χωρίs ν' αλλάξετε πολύ τον ήχο. Αυτό ταιριάζει στην περίπτωση που θέλετε να αυξήσετε την ένταση χωρίs ν' αλλάξετε τον ήχο δραστικά.

Τι θα κάνετε, με αυτά που έχετε, εξαρτάται από εσάs και τις ιδέες σαs, την πείρα σαs και την κατανόηση των βασικών στοιχείων και της τεχνικής που εφαρμόΖετε. Για παράδειγμα, μια συχνότητα που εξαpτάται από τον Iimiter ίσωs βοηθήσει σε πολλέs περιπτώσειs. Αυτό συμβαίνει όταν θέλετε να κάνετε Limit μια συγκεκριμένη μπάντα συχνοτήτων σε διαφορετική αναλογία από το υπόλοιπο κομμάτι.

Ας πούμε ότι η μπάντα από τα 3kHz εώς τα 4kHz είναι πολύ χαμηλή σε σχέση με το υπόλοιπο φάσμα συχνοτήτων. Εδώ είναι που μέσω ενόs Iimiter μπορείτε να ανεβάσετε την ένταση μόνο αυτής τηςσυγκεκριμένηs περιοχής συχνοτήτων. Με άλλα λόγια, χρησιμοποιείτε ένα broadband de-esser για να έχετε το αντίθετο αποτέλεσμα.

Δεν έχω αναφέρει ακόμα το πιο σημαντικό στοιχείο της χρήσηs του compression και του Iimiting, και αυτό είναι ότι όσο περισσότερο κάνετε Iίmiting, τόσο πιο πολύ δυναμική περιοχή θα χάσετε. Στη σημερινή μουσική βιομηχανία, οι περισσότερεs δισκογραφικέs εταιρείεs (λόγω απειρίαs και άγνοιαs) είναι διατεθειμένεs να θυσιάσουν την περισσότερη δυναμική περιοχή του τραγουδιού προς χάρη του πόσο δυνατά θα ακουστεί στο ραδιόφωνο. Μην πέσετε σ' αυτή την παγίδα. Για άλλη μια φορά, τα καλύτερα εργαλεία είναι τα αυτιά σαs.

RADIO PREPARATlON
Στη ραδιοφωνική μυθολογία, ο κακόs (η μουσική) πάντοτε ηττείται από τον σούπερ ήρωα (τον Μίστερ Σούπερ Limiter) ο οποίοs δουλεύει για το καλό της ανθρωπότηταs για να μαs προστατεύσει από τραγούδια που δεν έχει γίνει master δυνατά (radio ready). Γι αυτό ο Μίστερ Σούπερ Lίmiter θα συνθλίψει όλα τα τραγούδια μαs, αφαιρώνταs το 95% tns δυναμικήs περιοχής, ώστε εμείs (οι κουφοί ακροατές) να ακούμε όλα τα αγαπημένα μαs τραγούδια όσο το δυνατόν πιο δυνατά από τα ηχητικά μαs συστήματα. Τότε εμφανίστηκαν δύο σοφοί προφήτεs, που λέγονται Γούστο και Αλήθεια με ένα μήνυμα για να μαs ξυπνήσoυν από τον μύθο που έχουν δημιουργήσει οι στενόμυαλεs δισκογραφικέs εταιρείεs και οι ανίδεοι παραγωγοί, για εμάs, το κουφό κοινό.

Ναι, το ξέρω, μπορεί ν' ακούγομαι κάπωs σκληρόs, άμωs η πραγματικότητα είναι αυτή: αν κάνετε mastering σε υπερβολή με ένα πολύ ενθουσιώδη compressor / Iίmiter ο δίσκοs σαs θα ακούγεται άσχημα στο ραδιόφωνο. Και ποτέ δεν θα μάθετε πόσο ωραία θα μπορούσε ν' ακουστεί, γιατί ποτέ δεν έγινε mastering σωστά, και έτσι ποτέ δεν θ' ακούσετε τη διαφορά.

Το συμπέρασμα είναι το εξήs: αν κάνετε mastering με τις σωστέs τεχνικές και σωστό γούστο θα έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα στο ραδιόφωνο [ηχητικά). Το ραδιόφωνο θα 'κομπρεσάρει' το σήμα εξόδου του, άσχετα με το τραγούδι' Έτσι αν το παρακάνετε, το αποτέλεσμα θα είναι αυτό που αποκαλώ 'το αποτέλεσμα της γραφομηχανήs' [typewriter effect). Για να μην είμαι άδικοs, συμφωνώ ότι μερικά χορευτικά τραγούδια και μερικά άλλα είδη χρειάζονται το "typewriter effect" [αλλά αυτές είναι οι εξαιρέσειs). Επίπλέον, θα ήθελα να απομυθοποιήσω το γεγονόs ότι ένα πιο δυνατό τραγούδι θα γίνει καλύτερα αποδεκτό [θα είναι περισσότερο 'radio-ready' και θα πουλήσει περισσότερο) γιατί απλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Στο τέλοs, τα καλύτερα τραγούδια θα πουλήσουν περισσότερο!

Το δίλημμα του mastering επαυξάνεται και από τους ραδιοφωνικούs σταθμούs. As υποθέσουμε ότι το τραγούδι σας που έχετε κάνει master τόσο καλά παίζεται στο ραδιόφωνο, και εφόσον όλοι οι ραδιοφωνικοί σταθμοί κομπρεσάρουν το σήμα εξόδου τους, το τραγούδι σας θα είναι τόσο κομπρεσαρισμένο ώστε το τελικό αποτέλεσμα δεν θα έχει δυναμική περιοχή, θα είναι παραμορφωμένο μέχρι ενόs σημείου και θα ακούγεται χαμηλότερα σε σχέση με άλλα τρογούδια. Μάθετε και επιλέγετε.

METERING
Τα όργανα που μετράνε το μέσο όρο έντασης (average) και των κορυφών (peak) μιαs κυματομορφήs είναι βασικά εργαλεία για οποιονδήποτε κάνει mastering, παρ' όλο που οι τελικοί κριτές πρέπει να είναι τα αυτιά σσε, Τα OdBFS (FS=Full Scale) είναι το υψηλότερο επίπεδο, στο οποίο μπορεί να κωδικοποιηθεί το ηχητικό σήμα. Ένα και μόνο peak στο peak meter δεν έπεται ότι θα δημιουργήσει παραμόρφωση που να ακούγεται, παρ' όλα ταύτα θεωρείται ένα peak (over ή clip). Ένα peak στο ΡΡΜ εννοεί ένα "over level", όμωs το αυτί σας ίσωs δεν το ξεχωρίσει σαν παραμόρφωση. Τρία συνεχόμενα peaks συνθέτουν μία παραμόρφωση, και αυτό θα αναδειχτεί στο meter. Εδώ είναι που τα αυτιά σας θα είναι καλύτεροι κριτές. Τρία με πέντε συνεχόμενα peaks σε ένα κομμάτι με κρουστά συνιστούν σίγουρη παραμόρφωση (clίp) αλλά τα αυτιά σας δεν θα το ακούσουν σαν παραμόρφωση. Τώρα πάρτε ένα peak σε ένα έγχορδο ή ένα πιάνο και θα ακούσετε την παραμόρφωση οπωσδήποτε. Αυτόs είναι ο λόγοs γιατί είναι καλύτερα να εμπιστευθούμε και τους μετρητέs αλλά και τ' αυτιά σας παρά μόνο τους μετρητέs. Τελικά, τα αυτιά σας δεν μπορούν να διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ μιαs 5-millisecond και 10-microsecond μετάβασηs παρ' όλο που ένας μετρητήs μπορεί. Σε τελευταία ανάλυση δεν κάνουμε master για τους μετρητέs, αλλά για τα εκατομμύρια των ακροατών εκεί έξω, συμπεριλαμβανομένων και των εαυτών μαs.

DITHERING
Το Dithering μαζί με το μήκοs της λέξηs (word length) είναι μία έννοια λίγο δύσκολο να κατανοηθεί. θα ήταν καλή ιδέα να βρείτε περισσότερεs πληροφορίεs μόνοι σας, ή να περιμένετε για το άρθρο που αφορά το dithering σε αυτό το περιοδικό. Βασικά, πρέπει να κάνετε dither όταν μετατρέπετε από υψηλότερεs σε χαμηλότερεs αναλύσειs [π.χ.: από 24 bits στα 16 bits). Προσοχή όμωs! Μην κάνετε dithering στα 16 bits περισσότερο από μία φορά. Επίσηs να λαμβάνετε υπόψη από πού προέρχονται οι μουσικέs σας πηγές. As πούμε ότι το project σας ηχογραφείται στα 24 bit. Κάνετε dithering στα ξεχωριστά tracks ή στο τελικό mix που προέρχεται από έναν digital mixer στα 24 bits; Η σωστή απάντηση είναι στο τελικό mix. Επιπλέον, πρέπει ν' ακούτε τους διαφορετικούs τύπουs dithering (Α, Β, C κ.α.) πριν καταλήξετε, καθώs κάθε τύποs αντιδρά διαφορετικά από τον άλλο.

CONCLUSION
Έχω καλύψει τις πιο βασικές διαδικασίεs μαζί σας σε αυτό το άρθρο, όμωs υπάρχουν περισσότερεs λεπτομέρειεs που εμπλέκονται, όπωs M•S techniques, βάθοs πεδίου, stereo εικόνα, subsonics, sibilance έλεγχοs, την Baxandall EQ καμπύλη, multiband compression και equalίzation, noise reduction και ακόμα περισσότερα. υποθέτω ότι μπορείτε να πάρετε ένα βιβλίο σχετικά με το mastering για να κατανοήσετε περισσότερο και να αναπτύξετε αυτές τις αρχές. Καθώs η digital τεχνολογία μεγαλώνει τόσο γρήγορα αυτές τις μέρεs στο audio πεδίο, κάθε πληροφορία που μπορείτε ν' αποκομίσετε είναι προς όφελόs σας. Το mixing και το mastering έχουν εξελιχθεί με απίστευτα ταχύs ρυθμούs τα τελευταία έξι χρόνια για να συμπεριλάβουν όχι μόνο τραγούδια, αλλά ζωντανέs εκτελέσειs, διαφημιστικά, ταινίεs, εξειδικευμένα φορμάτ (5:1, 7:1, 10:2, surround sound), ring tones τηλεφώνων κλπ. Και μέχρι την επόμενη φορά, μην ξεχνάτε!

"IT'S ΝΟΤ ΤΗΕ GEAR, IT'S ΤΗΕ EAR."
  

© Virtual Studio Magazine

Ένα μόνο ξέρω. Οτί ένα μόνο ξέρω.
Noisetronic
Επισκέπτης
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 12, 2007, 02:44:52 μμ »

ευγε tug αγορι μου! αυτα ειναι! χωσε χωσε!
pavlosk
Junior forumist
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 96



..
« Απάντηση #2 στις: Ιανουάριος 12, 2007, 03:32:47 μμ »

γιατί σε όλο το κείμενο εκεί που θα πρεπε να υπάρχει άνα απλό και ταπεινό "μ"
υπαρχει ένα τεράστιο και ξεδιάντροπο "&micro"?
kmellos
Forum Addict
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 642



« Απάντηση #3 στις: Ιανουάριος 12, 2007, 06:12:40 μμ »

Το εχω ξαναδει αυτο το σκηνικο. Κατι θα παιζει με το encoding.

Μεχρι να το διορθωσει ο tug, καντε το ολο οπως ειναι ενα paste
και μετα copy στο word.
και παμε Επεξεργασια--> Αντιακτασταση ή παταμε Ctrl+H
Βαζουμε
στο Εύρεση του: µ
στο αντικατασταση με: μ

Και αφου κανουμε κλικ στο αντικατασταση ολων, ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΜΕ
(και φυσικα δε νιωθουμε)

Δεν εισαι χρονών, εισαι στιγμών..
tug
Administrator
Forum is my life
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1753



WWW
« Απάντηση #4 στις: Ιανουάριος 13, 2007, 02:44:52 πμ »

To διόρθωσα ας είναι καλά ο kmellos...

Ένα μόνο ξέρω. Οτί ένα μόνο ξέρω.
kmellos
Forum Addict
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Φύλο: Άντρας
Μηνύματα: 642



« Απάντηση #5 στις: Ιανουάριος 13, 2007, 06:24:46 πμ »

Σιγα μωρε τι εκανε ο kmellos

Δεν τον banαρετε τον μαλακα λεω 'γω...

Ναι ρε, εχω πιει

αλλα ΔΕ ΝΙΩΩΩΩΩΩΩΩΩ

Δεν εισαι χρονών, εισαι στιγμών..
KGB
Επισκέπτης
« Απάντηση #6 στις: Ιανουάριος 13, 2007, 12:01:25 μμ »

Μερικά σχόλια χωρίς μεγάλη σημασία

αντικατέστησα το mentality με την ελληνική λέξη νοοτροπία
 
Από τους ξενικούς όρους, για τον όρο equalization χρησιμοποιείται περισσότερο μάλλον το ελληνικό ισοστάθμιση - για το equalizer όμως, μάλλον επικρατεί ο αγγλικός όρος αντί του ελληνικού ισοσταθμιστής

===========


επίσης, νομίζω ότι από το κείμενο (ή την ενότητα) λείπει ένα γενικό κείμενο για τη ακουστική συμπεριφορά του ηχου, δηλαδή 5 βασικά πράγματα για την ακουστική χώρων, κάτι που θα ήταν χρήσιμο όχι μόνο στους μουσικούς ή σε αυτούς που στήνουν συναυλίες, αλλά και σε κοινούς θνητούς που μπορούν να πάρουν μερικές ιδέες για το πως να τοποθετούν τα ηχεία στο χώρο τους.....

Επειδή βαριέμαι να διαβάσω όλα τα θέματα, αν δεν υπάρχει κάτι τέτοιο , πες μου να γράψω κάτι...

ΥΓ: Μήπως πρέπει να μετονομάσουμε όλη την κατηγορία σε "Ηχητικά θέματα / Ηχογραφήσεις" , έτσι γενικά
Σελίδες: [1]   Πάνω
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε: