Αποστολέας Θέμα: Antichrist_Lars Von Trier  (Αναγνώστηκε 4122 φορές)
::ladykiller::
oxou!
Forum Normal
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 315


::take me home::


« στις: Οκτώβριος 22, 2009, 12:49:54 πμ »

Antichrist



Η σκοτεινά δομημένα, πάνω σε θρησκευτικούς συμβολισμούς, καινούρια ταινία του -αγαπητού- Lars Von Trier έκανε τη πρώτη της προβολή, τον Μάιο, στο φεστιβάλ των Κανών σε μια αίθουσα γεμάτη δημοσιογράφους κ κριτικούς που την γιούχαραν, γέλαγαν, βαριόντουσαν, αποχωρούσαν... ή την λάτρευαν.
Στη πλειοψηφία του κριτικοί κινηματογράφου και απλό-λιτό-απέριττο κοινό την αγάπησε ή την μίσησε.
Αυτοί που τη μίσησαν έχουν να λένε για τις -σε υπερβολικό βαθμό- ρεαλιστικές ερωτικές αλλά και βίαιες σκηνές της.

Για μένα είναι μια ταινία βουτηγμένη στην μαυρίλα του πένθους, της κατάθλιψης, του πολέμου μεταξύ καλού και κακού -στον άνθρωπο, μη σας παραπλανά ο τίτλος- κ τέλος της παράνοια.
  Υπάρχουν δύο μόνο χαρακτήρες που τους ενσαρκώνουν ο Willem Dafoe στον ρόλο του άνδρα [he] κ η Charlotte Gainsbourg στον ρόλο της συζύγου [she].
Η γυναίκα μετά τον θάνατο του παιδιού τους -ενώ εκείνη κάνει σεξ με τον άνδρα της- βουλιάζει όλο και πιο βαθιά στην κατάθλιψη με αποκορύφωμα την εισαγωγή της σε κλινική αλλά και την χορήγηση φαρμάκων αφ' ότου γυρίζει στο σπίτι της.
Ο άνδρας της που είναι και ψυχολόγος καταφέρνει να την πείθει να σταματήσει την φαρμακευτική αγωγή και τον γιατρό της για να αφεθεί στη δική του θεραπεία κι έτσι φεύγουν για ένα διάστημα στο απομονωμένο εξοχικό/καταφύγιό τους στη μέση ενός ονειρικού δάσους, που το ονομάζουν Εδέμ. Όμως η μέχρι πρότινος "Εδέμ" έχει μετατραπεί για εκείνη σε "εργοστάσιο" φόβων και παράνοιας.

Στο νετ διάβασα πως η ταινία αυτή γυρίστηκε ύστερα από μια μεγάλη περίοδο κατάθλιψης του σκηνοθέτη που, μέσα σε αυτή, είχε αποφασίσει να μην ασχοληθεί ξανά με τον κινηματογράφο.

[μετά την εικόνα ακολουθεί με λευκά μικρά γραμματάκια μια ανάλυση για τη ταινία που έκανα, με spoiler, όπως την είδα εγώ]


Το ζευγάρι σαν άλλοι αδάμ κ εύα έχουν εκδιωχθεί από τον παράδεισο γιατί «γεύθηκαν» τον προπατορικό αμάρτημα που ως γνωστόν δεν ειναι το μήλο, αλλά το σεξ –κ όχι για αναπαραγωγικούς λόγους-.

Ο παράδεισος για αυτούς είναι το σπίτι στο δάσος που συμβολικά θα μπορούσε να είναι η εκκλησία ή αλλιώς ο οίκος του θεού. Ενώ το δάσος είναι η Εδέμ που σαν όλους τους ανθρώπους που θέλουν κάτι πάρα πολύ το έχουν εξιδανικεύσει μέσα στο μυαλό τους.

Το παιδί τους από την άλλη είναι το αποτέλεσμα της αμαρτίας άρα κ η απόδειξη της ενοχής τους, για αυτό και καταβάθος το μισούν κ με διάφορους τρόπους το τιμωρούν με κορύφωση τον θάνατό του. Με αυτόν τον τρόπο απελευθερώνετε –η γυναίκα- αλλά και τιμωρείται ξανά για την πράξη μιας ακόμη αμαρτίας.
Κ η τιμωρία αυτή είναι η κατάθλιψη κ εν συνεχεία η παράνοια.
Στην ελληνική μυθολογία αν κάποιος διέπραττε κάποια αμαρτία οι θεοί τους τιμωρούσαν με τις Ερινύες κ την τρέλα.

Σε πιο ρεαλιστικά επίπεδα η κατάθλιψη προέρχεται από τις τύψεις της γυναίκας αφού καθώς έβλεπε το παιδί της να οδηγείται στον θάνατο, έφτανε σε οργασμό. Γιατί κανένας δεν είναι ούτε μόνο καλός ή μόνο κακός. Κ με τον θάνατο του παιδιού χάνετε η απόδειξη της ενοχής του, άρα μπορούν κ πάλι να γυρίσουν πίσω στην πολυπόθητη εδέμ.

Η απόφαση να σταματήσει την φαρμακευτική αγωγή, που θα μπορούσε να την βοηθήσει, δείχνει την αυτοκαταστροφική της φύση και η συγκατάθεσή της να την κουράρει ο ίδιος της ο σύζυγος η αρχή της τιμωρίας του, μιας κ σαν θεραπευτής της θα μπορούσε να του πει όλα όσα βίωνε από 'κείνον κατηγορώντας τον, χωρίς όμως εκείνος να μπορεί να απολογηθεί ή έστω να δώσει την δική του πλευρά των γεγονότων.
Τον τιμωρεί επίσης, γιατί μαζί του μοιράζετε την απόλαυση του σεξ.
Όμως δεν τον τιμωρεί με την πράξη αυτή καθ’ αυτή, όπως γενικότερα έχει ακουστεί. Με το σεξ τιμωρεί τον εαυτό της. Από την μία αποζητά απεγνωσμένα τον οργασμό κ από την άλλη συχαίνεται τον εαυτό της για την ανάγκη της αυτή. Άλλωστε είναι γνωστή η άποψη της εκκλησίας για το σεξ. Με αποτέλεσμα τον αυτοακρωτηριασμό της κλειτορίδας της.
Τιμωρία γιατί δεν θα έχει ξανά την απόλαυση αυτή, προστασία όμως ώστε να μη νιώσει ποτέ ξανά αυτό που νιώθει για εκείνη.

Σε άλλα τώρα οι τρεις επαίτες απεικονίζουν τα τρία διαφορετικά πρόσωπα των γυναικών.
Το ελάφι την αθωότητα, η αλεπού την πονηράδα κ τέλος το κοράκι την απληστία, αφού είναι γνωστό πως το κοράκι «κλέβει» οτιδήποτε γυαλίζει. Καλά αυτό το έδινε λίγο στο πιάτο, αλλά οκ.
Οπότε όταν αυτά τα τρία ζωά –οι τρεις αυτές πλευρές- εμφανίζονται στην γυναίκα τότε η γυναίκα πρέπει να πεθάνει, όπως θανατώνονταν οι γυναίκες εκείνα τα χρόνια, όταν «εβγαίναν από τον δρόμο του θεού».

Το χώμα, που την τρομάζει τόσο συμβολίζει την αρχή της ύπαρξής τους –κατά την θρησκεία πάντα ε!- αλλά κ την κατάληξή τους, δλδ τον θάνατο και την μοιραία συνέχεια τους στην κόλαση, όπου όλοι οι αμαρτωλοί καίγονται σε γιγαντιαία καζάνια. \m/

Αυτά για τώρα.


Nosfi
Junior forumist
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 157



WWW
« Απάντηση #1 στις: Οκτώβριος 22, 2009, 06:41:36 μμ »

τι να πω... εμένα μου φάνηκε τεράστια μούφα... την παράτησα μετα τη μέση και πήγα να παίξω GTAIV  και στα καπάκια munchkin 

χίλιες φορές μπι-μούβιζ του '80

τώρα όλα αυτά που γράφεις με λευκά η αλήθεια είναι ότι δε μου πέρασαν καν από το μυαλό!! (όχι ότι δε στέκουν βέβαια)

 
Παράθεση
Στο νετ διάβασα πως η ταινία αυτή γυρίστηκε ύστερα από μια μεγάλη περίοδο κατάθλιψης του σκηνοθέτη που, μέσα σε αυτή, είχε αποφασίσει να μην ασχοληθεί ξανά με τον κινηματογράφο.
μια σωστή απόφαση είχε πάρει και την αναίρεσε 

λυπάμαι για τον νταφόε βασικά.. μετά το πλατούν, το εξιστενζ, το μπουντοκ σαιντς (ή όπως διαβάζεται), κατέληξε στη σκόνη του χρόνου και τον αντίχριστο. Θα πω στη γιαγιά μου να τον ξεματιάξει 

κατά την αποψη μου μην ακούτε τη λέιντικιλλερ, εμένα να πιστέψετε γιατί αυτή έχει μοϊκάνα.

χίλιες φορές το ΚΑΚΟ στην εποχή των ηρώων.

update: τώρα που το ξαναδιαβάζω έχω τρομερά επιχειρήματα
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 22, 2009, 06:43:17 μμ από Nosfi »

Ναιτραβαγιέ Ζαμέ
::ladykiller::
oxou!
Forum Normal
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 315


::take me home::


« Απάντηση #2 στις: Οκτώβριος 23, 2009, 12:17:14 πμ »

καλα ναι, μετα το επιχείρημα με την μοικάνα με έστειλες, οπότε θα συμφωνήσω μαζί σου.
δεν θα με ξανακούσω για ταινία.

το κακο στην εποχή των ηρώων δεν το έχω δει, αλλά έχω δει το πρώτο.
μεγάλες στιγμές!
ψηνόμασταν με μια φίλη να πάμε για ζόμπι, αλλά ήταν πρωινά κυριακής κ θα χάναμε την εκκλησία!

::ladykiller::
oxou!
Forum Normal
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 315


::take me home::


« Απάντηση #3 στις: Οκτώβριος 24, 2009, 09:06:12 πμ »

κ για όποιον θέλει, κατεβασματάκι κ το ctyptoload του!

tug
Administrator
Forum is my life
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1753



WWW
« Απάντηση #4 στις: Οκτώβριος 25, 2009, 09:50:18 μμ »

Εγώ δεν την εχω δει ακριβώς, είδα την αρχή και απο κει και πέρα κάπως στο γρήγορο.. τόσο με ενθουσίασε. μου δημιουργησε ανάμικτα συναισθήματα, και το θάυμαζα ανα φάσεις σκηνοθετικά και το έφτυνα ανά άλλες φάσεις για την ανωμαλία του. Η ανωμαλία που όλοι έχουμε νομίζω χάνει την μαγεία της αν την μοιράζεσαι. Δεν το λέω δηλαδή συντηριτικά αλλά πρακτικά και συναισθηματικά.
Μου θύμισε τα χειρότερα του Λύντς αλλα ώσπου να την δω ολόκληρη θα σταματήσω κάπω εδώ. Της βάζω μηδεν. Μηδέν. Μηδεν. ΘΟΥ ΒΟΥ!

Ένα μόνο ξέρω. Οτί ένα μόνο ξέρω.
::ladykiller::
oxou!
Forum Normal
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 315


::take me home::


« Απάντηση #5 στις: Οκτώβριος 26, 2009, 11:48:03 πμ »

αν δεν βρεθεί κανείς να στηρίξει την άποψή μου ή γενικά την ταινία, θα φτιάξω δεύτερο account μολις την ξαναδώ για να το κάνω εγώ 

filosofos
Forum Addict
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 627



WWW
« Απάντηση #6 στις: Οκτώβριος 27, 2009, 05:35:50 μμ »

προσωπικα παει αρκετος καιρος που λειτουργουσα με το σλογκαν......αντι να ναι και οτι να ναι ...επιπλεον παει αρκετος καιρος που επαψα να θεωρω αριστουργημα οτι δεν μπορουσα να καταλαβω...τελος παντων το μονο που ακουσα για αυτην την ταινια ειναι οτι παιζει πολυ καταθλιψη.......και εγω ταινιες του στυλ να περναει απ τις βουρτσες το αυτοκινητο και να κλαιει η μανταμ βλεπε χανεκεν ή να τρωει ο αλλος μπιζελια και να αρχιζει το κλαμα βλεπε παλι χανεκεν τις αφηνω για τους ψαγμενους

συμπερασμα? με 700 ευρο μηνιατικο και 40μ2 σπιτι ......το μονο που με ελειπε ο αντιχριστος ητανε

ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΖΩΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΠΟΥ ΞΥΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥΣ..
Ψαρόπουλος
Junior forumist
*****
Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 79


« Απάντηση #7 στις: Σεπτέμβριος 21, 2010, 12:30:43 μμ »

Εμένα μου άρεσε - πολύ  [και είναι Χανεκε, όχι Χανεκεν, ούτε Χαϊνεκεν ]

Ο αντίχριστος είναι μια καταπληκτική ταινία - η 3η του Τριερ που βλέπω, και δε βλέπω συχνά για να αφήσω ταινίες του για το μέλλον, όπως κάνω με το Φελίνι- είναι από αυτές που μπερδεύουν το θεατή, ειδικά το θεατή που έχει γαλουχηθεί με spoon-feeding, κοινώς θεωρεί πως πρέπει μια ταινία να δίνει όλες τις απαντήσεις με αφήγηση ή σε πρώτο πλάνο.

Πίπες.

Η ταινία είναι γεμάτη συμβολισμούς και αν και δεν με θεωρώ έμπειρο αποκωδικοποιητή τέτοιων κρυφών μηνυμάτων, πραγματικά για μένα είναι σαφές και ξεκάθαρο, crystal clear το νόημα - εξάλλου το νόημα δεν είναι πάντα ξεκάθαρο κι ούτε θα έπρεπε και αυτό για μένα έχει γίνει ξεκάθαρο. Αυτό διαχωρίζει αυτούς που αντιπαθούν τις ταινίες του Lynch επειδή δε τις καταλαβαίνουν από τους πραγματικούς λάτρεις της 7ης τέχνης.

Δεν πρόκειται για μια ταινία σχετικά με τις διαστροφές, αλλά πράγματικά καταφέρνει να κάνει τον θεατή να αισθανθεί βρώμικος. Το οτι κάποιοι γιουχάρισαν, δε γούσταραν, δεν κατάφεραν να τη δουν είναι ξεκάθαρα επιτυχία του σκηνοθέτη και της ταινίας.

Σε αυτούς που έχουν την επιθυμια να μειώσουν την καταπληκτική αυτή ταινία επειδή δε την κατάλαβαν ή τους μαύρισε, αφιερώνω αυτό το κομμάτι των Naked City, Bonehead



Σελίδες: [1]   Πάνω
  Εκτύπωση  
 
Μεταπήδηση σε: